خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در زنجان:

محل جدید كارخانه سرب و روی، صدای اعتراض ساكنان آتی منطقه را بلند می‌كند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۵

چکیده: «تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان محروم زنجان گواه عملکرد ناهمگون و بدون برنامه‌ریزی دستگاه اجرایی در بازار کار و تولید و صنعت است./ انتقال کارخانه سرب روی به این شهرک صنعتی (شماره دو) در آینده اعتراض مردمی که با پیش‌روی شهر در این منطقه ساکن خواهند شد را در پی داشته باشد.»

در پی بروز اعتراضات مردمی نسبت به آلاینده بودن کارخانه سرب و روی زنجان و متعاقبا تعطیلی این کارخانه، دبیر خانه کارگر زنجان عملکرد مسئولان استانی و کشوری در موضوع این کارخانه را نشانه بی‌توجهی آنان نسبت به معاش ۴۰۰ کارگر کارخانه سرب روی و توأمان بی‌توجهی به سلامت عموم مردم با توجه به سال‌ها فعالیت کارخانه عنوان کرد.

«مرتضی ریحانیان» در این باره به ایلنا گفت: تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان محروم زنجان گواه عملکرد ناهمگون و بدون برنامه‌ریزی دستگاه اجرایی در بازار کار و تولید و صنعت است.
ریحانیان ادامه داد: برای جلوگیری از نابودی فرصت‌های شغلی موجود در این کارخانه، مسئولان باید هر چه سریع‌تر موضوع انتقال کارخانه به خارج از شهر را پی گیری کنند.
دبیر خانه کارگر زنجان در ادامه به تعطیلی کارخانه متعاقب بالاگرفتن اعتراضات مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمامی اقشار زنجان از فعالیت این واحد تولیدی آلاینده محیط زیست، آسیب دیده‌اند این بار مسئولان باید در زمینه انتقال کارخانه بصورت کار‌شناسی عمل کنند تا دوباره مشکلات ایجاد شده تکرار نشود.
این فعال کارگری در ادامه با طرح شبهاتی در خصوص محل در نظر گرفته شده برای انتقال کارخانه، اظهار داشت: قرار بر این است که کارخانه سرب و روی به شهرک صنعتی شماره ۲ زنجان منتقل شود. با توجه به اینکه این شهرک در فاصله پنج کیلومتری از شهر زنجان و آبادی‌های اطراف آن واقع شده، به نظر می‌رسد انتقال کارخانه سرب روی به این شهرک صنعتی (شماره دو) در آینده اعتراض مردمی که با پیش‌روی شهر در این منطقه ساکن خواهند شد را در پی داشته باشد.

گفتنی است بلوار شهید چمران زنجان که تا هفته گذشته شاهد تجمع اقشار مختلف مردم به قصد تعطیلی و یا انتقال شرکت ملی سرب وروی زنجان بود، امروز پذیرای کارگران کارخانه سرب و روی بود تا اعتراضشان را نسبت به تعطیلی کارخانه اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز