خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:

دولت روحانی كابینه تامین اجتماعی را احیاء كند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۴

چكیده:‌ «شورای عالی كابینه تامین اجتماعی است و باید احیا شود./ سازمان تامین اجتماعی نه تنها عام نیست بلکه منحصر به جامعه کار و تولید و بین‌النسلی است./ دولت‌های قبلی غاصبانه بر آن مدیریت کرده‌اند و شیوه سابق اداره سازمان نیازمند بازنگری کلی است.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان خواستار احیای شورای عالی تامین اجتماعی با ترکیبی عادلانه و رعایت کامل اصل سه جانبه گرایی شد.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: شورای عالی كابینه تامین اجتماعی است و باید احیا شود. سازمان تامین اجتماعی نه تنها عام نیست بلکه منحصر به جامعه کار و تولید و بین‌النسلی است. دولت‌های قبلی غاصبانه بر آن مدیریت کرده‌اند و شیوه سابق اداره سازمان نیازمند بازنگری کلی است.

وی با انتقاد از سوءاستفاده  از منابع سازمان تامین اجتماعی افزود: دولت‌های گذشته برای برای تحقق شعار‌هایشان، افرادی را بر سفره تامین اجتماعی نشاندند که حقشان نبود.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: مطالبات جامعه کارگری سال‌هاست که روی هم انباشته شده و کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند. علی رغم وعده‌های زیادی که دولت‌های گذشته برای حل مشكلات دادند اما در عمل شاهد رفع مشكلات نبودیم. از دولت آقای روحانی و وزیر کار که فردی آشنا با درد‌های جامعه کارگری است امید می‌رود مطالبات جامعه کارگری را به حداقل برساند.

یزدانی با تاکید بر لزوم استقلال تشکل‌های کارگری و نقش تعیین کننده آن‌ها در گشایش معیشتی کارگران گفت: دولت جدید باید تشکل‌های کارگری را ایمن بداند. باید به این تشکل‌ها میدان داده شود و اعتماد سازی متقابل صورت بگیرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر افزایش مزد پایه ۹۲ متناسب با نرخ تورم اظهار داشت: مزد پایه کارگران باید بر اساس نرخ تورم ارائه شده از سوی مراجع ذی صلاح تعیین شود. با آگاهی از این که بانک مرکزی در انتهای سال ۹۱، نرخ رسمی تورم را ۳۲ درصد اعلام کرده بود، کارگران در سال جاری ۷ درصد کمتر از حق قانونی شان حقوق می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز