خبرگزاری کار ایران

هشدار نخست‌وزیر موقت مصر:

در صورت قطع كمك‌های نظامی آمریكا از روسیه كمك می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۳

نخست‌وزیر موقت مصر هشدار داد در صورتی که آمریکا کمک‌های نظامی سالانه خود به مصر را قطع کند، قاهره بدون آمریکا راه حلی برای این مساله پیدا می‌کند.

دوت مصر واشنگتن را تهدید کرد كه در صورت قطع کمک‌های نظامی‌ آمریكا به ارتش مصر، این كشور به سمت روسیه گرایش پیدا می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر موقت مصر هشدار داد در صورتی که آمریکا کمک‌های نظامی سالانه خود به مصر را قطع کند، قاهره بدون آمریکا راه حلی برای این مساله پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، آمریكا سالانه یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار كمك نظامی به ارتش مصر ارائه می‌كند.
الببلاوی در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزنی «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا تاکید کرد که توقف یا قطع کمک‌های نظامی آمریکا به مصر نشانه بدی است و برای مدتی بر ارتش این کشور تاثیر منفی می‌گذارد.
نخست‌وزیر موقت مصر تصریح کرد که این را نباید فراموش کرد که مصر زمانی از حمایت نظامی روسیه بهره‌مند می‌شد و كارش پیش می‌رفت.
الببلاوی در ادامه گفت که دنیا به آخر نرسیده و مصر می‌تواند در شرایط متفاوتی به سر ببرد.
این در حالی است که برخی نمایندگان و سازمان‌های غیردولتی آمریکایی به شدت به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور فشار وارد می‌كنند که در صورت ادامه سرکوب خونین هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر، واشنگتن کمک‌های خود را به قاهره قطع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز