خبرگزاری کار ایران

با تجمع شبانه مقابل درب كارخانه؛

كارگران فولاد زاگرس مانع خروج ابزار تولید از كارخانه شدند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۰۷

چکیده: «کارگران اموال کارخانه‌‌ای که‌ سال‌ها در آن کار می‌کردند را متعلق به‌ خود می‌دانند./ آنان در تلاش‌اند با ارائه اسناد قانونی و با توجه به اتفاقات دو روز گذشته، درب کارخانه را با حکم قضایی پلمب کنند تا حکم قضایی در خصوص مطالبات‌شان صادر شود.»

کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس، از تلاش شبانه كارگران برای جلوگیری از خروج اموال و ضایعات و قراضه‌های چدنی از كارخانه خبر داد.

«علی اکبر هدایتی» یکی از ۲۳۵ کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس حجم ضایعات مورد اشاره را ۶ هزار تن ذكر كرد و در این باره به ایلنا گفت: از صبح دیروز (یکشنبه 27 مرداد) کارفرما سعی در جابجایی و فروش بخشی از اموال کارخانه را داشت که با ورود به موقع کارگران از این جابجایی‌ها جلوگیری شد.

این كارگر با اشاره به خواسته كارگران در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات معوقه از طریق فروش اموال كارفرما و پیمانكار، گفت: با توجه به اینکه كارگران با طرح شكایت در دادگاه عمومی سریش‌آباد خواستار پرداخت مطالبات ۲۳۵ کارگر اخراجی از طریق فروش بخشی از اموال كارفرما و شركت پیمانكاری «خوان گل» شده‌اند، كارفرما با پیش‌دستی قصد به فروش رساندن این اموال و ضایعات و قراضه‌های ارزشمند را داشت كه با دخالت كارگران امكان این كار را نیافت.

هدایتی با بیان اینکه کارگران اموال کارخانه‌‌ای که‌ سال‌ها در آن کار می‌کردند را متعلق به‌ خود می‌دانند، افزود: با وجود آنکه بعد از کش وقوس‌های کارگران با کارفرما هنوز هیچ کارگری اجازه ورود به کارخانه را ندارد، با این حال از صبح دیروز و دیشب حدود ۱۰۰ نفر از کارگران در مقابل ساختمان کارخانه تجمع كرده و اجازه خروج هیچ اموالی را از کارخانه بدون حکم قضایی نمی‌دهند.

این کارگر اخراجی در پایان افزود: کارگران در تلاش‌اند با ارائه اسناد قانونی و با توجه به اتفاقات دو روز گذشته، درب کارخانه را با حکم قضایی پلمب کنند تا حکم قضایی در خصوص مطالبات‌شان صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز