خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در این شهرستان مطرح کرد:

۴۰ درصد از واحدهای صنعتی تاكستان تعطیل و یا در شرف تعطیلی‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۱۰

چکیده: «بسیاری از واحد‌ها همچون فولاد البرز (با بیش از ۲۰۰ کارگر) چندین سال است که تعطیل شده‌اند و از جانب مسئولان اقدامی برای جلوگیری از تكرار این وضعیت مشاهده نمی‌شود.»

یک فعال کارگری در شهرستان تاکستان از «نیمه فعال» بودن واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی «خردمدشت» و «حیدریه» این استان خبر داد.

«اسدالله محمدخانلو» با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: در حال حاضر تنها حدود ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی- صنعتی شهرستان تاکستان فعال‌اند و مابقی تعطیل و یا در شرف تعطیلی هستند.
سرپرست خانه کارگر تاکستان دلیل پیش آمدن این وضعیت را افزایش مشکلات مالی، سوءمدیریت، تغییر ساختار و عدم فروش  محصولات تولیدی دانست و افزود: بسیاری از واحد‌ها همچون فولاد البرز (با بیش از ۲۰۰ کارگر) چندین سال است که تعطیل شده‌اند و از جانب مسئولان اقدامی برای جلوگیری از تكرار این وضعیت مشاهده نمی‌شود.
محمدخانلو با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده، ادامه داد: با وجود آنكه استمرار این وضعیت مشکلاتی را برای صاحبان صنایع و کارگران ایجاد کرده است، اما مسئولان به مشکلات واحد‌های بحران‌زده اهمیتی نمی‌دهند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیمه‌ای برخی کارگران فعال در این شهرستان گفت: بخش دیگری از مشکلات کارگران تاکستانی مربوط به واحدهای تازه احداث است که در سالهای نخست فعالیت‌شان، کارگران را بیمه نمی‌کنند.
محمدخانلو در این باره به كارخانه دستمال کاغذی خرم دشت اشاره كرد كه نمونه‌ای از واحدهای تازه تاسیس است که در زمینه قرار داد و بیمه کارگران، طبق قانون کار عمل نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز