خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان خبر داد:

تأخیر ۱۱ ماهه در پرداخت حقوق کارگران ماشین لنت

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۸۸

چکیده: «این کارگران علاوه بر اینکه یازده ماه حقوق از کارفرما طلب دارند، چهار سال عیدی، سنوات و حق بن خود را نیز دریافت نکرده‌اند.»

یك فعال كارگری در سمنان از تعویق ۱۱ ماهه حقوق کارگران کارخانه «ماشین لنت» خبر داد.

«حبیب الله محقق» دبیر خانه كارگر سمنان در این باره به ایلنا گفت: کارخانه ماشین لنت كه در زمینه توبید قطعات خودرو فعالیت می‌كند، با وجود آنکه در سال‌های گذشته مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی و توقف گردش مالی، توان پرداخت دستمزد کارگران خود را ندارد.
او با بیان اینکه کاهش تولید خودرو سازان، قطعه سازان را نیز با چالش‌هایی مواجه ساخته است، اظهار کرد: این واحد تولیدی به سبب ناتوانی در پرداخت هزینه‌های تولید بعد از آغاز سال جدید، تعداد کارگران خود را از ۱۰۰ نفر به ۳۵ نفر کاهش دهد که تمامی کارگران اخراجی و شاغل تا به امروز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی خود را دریافت کنند.
محقق همچنین در مورد سایر مطالبات کارگران افزود: این کارگران علاوه بر اینکه یازده ماه حقوق از کارفرما طلب دارند، چهار سال عیدی، سنوات وحق بن خود را نیز دریافت نکرده‌اند.
این فعال کارگری مشکلات این واحد قطعه‌سازی را از تبعات وجود بحران در كارخانه‌های بزرگ خودروسازی دانست و افزود: امیدواریم در دولت جدید تمهیداتی اندیشیده شود تا امنیت شغلی کارگران در واحد‌های تولیدی و صنعتی ضمانت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز