خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در لارستان:

۸۰ درصد از کارگران نمایندگی‌های خودروسازان بیمه نیستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۷۵

چكیده:‌ «‌حداکثر ۲۰ درصد از کارگران نمایندگی‌های شهرستان لارستان بیمه هستند که حقوقی کمتر از نصف مزد پایه دریافت می‌کنند / کارگران نمایندگی‌ها زود‌تر از ۳ ماه بیمه نمی‌شوند و برخی مواقع، هزینه سهم حق بیمه‌ای که استادکاران برای هر کارگر پرداخت می‌کنند از حقوق پرداختی به آن‌ها بیشتر می‌شود.»

دبیر انجمن صنفی کارگران نمایندگی‌‌های كارخانه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا در لارستان اعلام کرد: حداکثر ۲۰ درصد از کارگران نمایندگی‌های شهرستان لارستان بیمه هستند که حقوقی کمتر از نصف مزد پایه دریافت می‌کنند.

«رسول سعیدی‌نژاد» در این باره به ایلنا گفت: یکی از مشکلات کارگران نمایندگی‌های این دو كارخانه خودروسازی، عدم پرداخت حقوقشان از سوی نمایندگی‌هاست. نمایندگی حقوق استادکار را می‌دهد و استادکار مختار است به هر تعداد که می‌خواهد کارگر در اختیار بگیرد اما خودش باید مزد کارگران را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در حالی که نمایندگی‌ها باید وظیفه پرداخت حقوق و بیمه کارگران را به عهده بگیرند این وظیفه به استادکاران محول شده است و میان نمایندگی و استاد کار قرارداد منعقد می‌شود.

به گفتهٔ آقای سعیدی‌نژاد، این شرایط باعث می‌شود استادکاری که برای انجام کارهای محوله به ۴ کارگر نیاز دارد نتواند بیش از یک یا دو کارگر را در اختیار بگیرد.

این فعال صنفی تصریح کرد: وقتی هر استاد کار ماهانه ۱/۵ میلیون دریافتی دارد، چگونه می‌تواند به کارگرانش به اندازه مزد پایه حقوق پرداخت کند؟

دبیر انجمن صنفی کارگران نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا شهرستان لارستان در پایان اظهار داشت: کارگران نمایندگی‌ها زود‌تر از ۳ ماه بیمه نمی‌شوند و برخی مواقع، هزینه سهم حق بیمه‌ای که استادکاران برای هر کارگر پرداخت می‌کنند از حقوق پرداختی به آن‌ها بیشتر می‌شود.

گفتنی است تمام تعمیرات فنی خودرو از جمله صاف کاری، نقاشی، جلوبندی، مکانیکی و... بر عهده کارگران نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز