خبرگزاری کار ایران

مطهری؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم:

بازداشت‌کنندگان میلی منفرد در حوادث 88 مقصر بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۴

وزیر پیشنهادی علوم فردی حزب اللهی، معتدل و روشن بین است/بورسیه‌های دانشگاهی زمان ایشان به افراد متدین و حزب اللهی بسیاری ازجمله آقای دکتر توکلی و رئیس بسیج اساتید فعلی تعلق گرفته است/دلیلی ندارد که اگر کسی از جلوی ستاد آقای موسوی رد شد؛ بگوییم وی فتنه‌گر است.

ایلنا: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از نظر من؛ دکتر میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم فردی حزب اللهی، معتدل و روشن بین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در موافقت با وزارت دکتر جعفر میلی منفرد اظهار داشت: من می‌خواهم مواضع موافق خودم را از نگاه مخالفان وزارت ایشان که وی را فردی اصلاح طلبی تندرو عنوان کرده‌اند، بیان کنم.

وی ادامه داد: مخالفان ایشان دو نگرانی دارند که به طور کلی اصولگرایان همیشه از این دو نظر به مدیریت اصلاح طلبان در دانشگاه انتقاد دارند. اولین آن‌ها تبلیغ سکولاریسم در دانشگاه و دومین مورد؛ حاکمیت تساهل و تسامح فرهنگی در این محیط علمی است.

وی توضیح داد: درست است که برخی اصلاح طلبان در سابقه مدیریتی خود بعضی از این موارد را دارند؛ اما باید گفت: اصلاح ‌طلبان نیز همواره از حاکمیت اصولگرایان بر دانشگاه‌ها دو خطر را احساس می‌کردند: یکی محدود شدن آزادی بیان و دوم سختگیری‌هایی که در بخش فرهنگی اعمال می‌شود.

مطهری با بیان اینکه با‌ شناختی که از دکتر میلی منفرد دارم باید بگویم که ایشان هیچیک از نگرانی‌ها را که اصولگرایان دارند با مدیریتشان ایجاد نخواهند کرد، اظهار داشت: بنده قبل از این جلسه با حجت‌الاسلام محسنی قمی(نماینده ولی فقیه وقت دانشگاه) تماس گرفتم و ایشان در مورد شخصیت دکتر میلی منفرد گفتند؛ آقای میلی منفرد فردی مؤدب، منضبط، پر تلاش، متدین و از خانواده‌ای متدین است و در زمانی که ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم بودند، ما هیچ مشکلی با ایشان نداشتیم.

نماینده تهران با بیان اینکه یکی از رؤسای فعلی دانشگاه که جزء جبهه پایداری نیز هستند؛ پیامکی به بنده زدند که در آن گفتند: بنده در سه دوره آمادگی کار‌شناسی برای رزمندگان با آقای میلی منفرد همکاری می‌کردم و ایشان را فردی متدین، معتقد به انقلاب و پرتلاش دیدم که فارغ از اشرافی‌گری، فردی اهل تحرک و سفر است و در زمان ایشان تلاش‌های زیادی برای بورس کردن رزمندگان صورت گرفت.

وی ادامه داد: باید بگویم که آن تصوری که عده‌ای از ایشان دارند که می‌گویند تنش سیاسی در دانشگاه را دامن می‌زنند؛ درست نیست و از نظر من؛ ایشان یک حزب اللهی معتدل و روشن بین هستند.

مطهری افزود: درباره دوره مدیریت ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم و اینکه می‌گویند افراد مسئله‌دار اصلاح‌طلبان بورسیه شده‌اند، باید بگویم تحقیق کردیم و دیدیم بورسیه‌های دانشگاهی زمان ایشان به افراد متدین و حزب اللهی بسیاری ازجمله آقای دکتر توکلی و رئیس بسیج اساتید فعلی تعلق گرفته است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان که می‌گویند ایشان در تندروی‌های ۱۸ تیر ۷۸ نقش داشته‌اند و در میان دانشجویان معترض رفت و آمد می‌کرده‌اند نیز باید گفت: ایشان وظیفه‌شان را انجام می‌دادند. چون معاونت دانشجویی وزارت علوم بودند و باید اقدامات میانجیگری را انجام می‌دادند و گزارش دستگاه‌های امنیتی نشان از عملکرد مفید ایشان در کاهش تنش‌های دانشجویی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید اشتباهاتی که در مسئولان رده پایین نظام صورت می‌گیرد را تشدید کنیم. زیرا در این صورت آسیب‌دیدگان برخی حوادث که ناشی از برخی اشتباهات است؛ جذب گروه‌های ضدانقلاب شوند.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز در حکومت اسلامی اشتباهاتی رخ داد، افزود: خالدبن ولید در هنگام فتح مکه با وجودی که پیغمبر(ص) اصرار داشت خونی ریخته نشود؛ ۸ نفر از مردم را کشت و پیغمبر(ص) از ایشان برائت جست.

مطهری خاطرنشان کرد: ایشان در حوادث ۸۸ هیچ نقشی نداشتند و ما می‌دانیم که محل نزاع تنها برای کسانی است که بعد از خطبه رهبری انقلاب به اعتراض خود مبنی ادعای تقلب در انتخابات ادامه بدهند و آنها جزء فتنه‌گران هستند ولی این دلیلی ندارد که اگر کسی از جلوی ستاد آقای موسوی رد شد؛ بگوییم وی فتنه‌گر است.

وی با اشاره به اخبار مبنی بر بازداشت ایشان در سال ۸۸ گفت: خود ایشان توضیح دادند و ما توضیحات آقای دکتر نجفقلی حبیبی را شنیدیم که گفتند؛ ما در جلسات ماهانه و هفتگی بودیم که در آن فضای پرالتهاب ۶۰-۷۰ استاد را یکجا بازداشت کردند اما پس از آن چون اشتباه شده بود؛ از ما عذرخواهی و پوزش خواستند و آقای میلی منفرد نیز جزء این افراد بودند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اقدامات ویژه دکتر میلی منفرد گفت: ایجاد اولین معاونت جنگ در دانشگاه، ارتقای وضعیت خدمت‌رسانی دانشگاهی به رزمندگان، پرکاری، فراجناحی عمل کردن و رشد تدریجی مدیریتی ایشان و پله پله بالا آمدن ازجمله ویژگی‌های بارز آقای دکتر میلی منفرد است.

وی افزود: همچنین ازجمله اقدامات ایشان قبل از انقلاب می‌توان به تأسیس پارک‌های علمی و فناوری، تأسیس کانون اسلامی دانشجویان در پاریس و تأسیس انجمن اسلامی در اروپا اشاره کرد.

مطهری با بیان اینکه میلی منفرد یک شخصیت علمی برجسته و استاد تمام دانشگاه و هیئت علمی پایه ۳۲ برق است، گفت: سیر انتخاب ایشان توسط رئیس جمهور نیز اینگونه بوده است که آقای روحانی از ۸ نفر از نامزدان وزارت علوم نظرخواهی کرده‌اند که به نظر شما شایسته‌ترین فرد برای وزارت کیست که همه دکتر میلی منفرد را معرفی کرده‌اند.

وی در مورد برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از ۸۸ بند تکلیفی در برنامه‌های مصوب وزارت علوم ایشان؛ بیش از ۹۰ درصد در برنامه آقای دکتر میلی منفرد وجود داشته و مطابق برنامه است.

مطهری با بیان اینکه درحال حاضر فرصت کوتاهی تا بازگشایی دانشگاه‌ها پیش رو داریم، اظهار داشت: باید هرچه سریع‌تر در این برهه حساس؛ تکلیف وزارت علوم مشخص شود. بنابراین نیاز است که امروز آقای دکتر میلی منفرد به عنوان وزیر علوم معرفی گردند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند، گفت: در چند سال اخیر با مشکلاتی همچون دخالت همه‌جانبه در جذب اعضای هیئت علمی، مداخله در پذیرش دانشجویان دکترا، افراط در محرومیت دانشجویان و اساتید و حاکم شدن رخوت بر فضای دانشگاه و همچنین عدم توجه به مسئله آزادی بیان در دانشگاه‌ها که مورد تأکید رهبر انقلاب بود، مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که شهید مطهری در اوایل انقلاب معتقد بودند باید یک کرسی مارکسیسم‌شناسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا اساتید ما به این ایده‌ها پاسخ دهند. بنابراین می‌بینیم که لزوم توجه به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به شدت مورد نیاز فضای علمی کشور ماست.

مطهری در پایان از نمایندگان خواست که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و بلکه براساس حجت عقلی به آقای دکتر میلی منفرد به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز