خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت گسترده انجمن اسلامی معلمان کشور از دکتر محمد علی نجفی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۷

اهتمام و توجه جدی ایشان برای ارتقاء منزلت معلمان و فرهنگیان که نیاز اساسی و اولویت اصلی این وزارت خانه در مقطع فعلی می‌باشد، حاکی از اشراف و درد آشنایی دکتر نجفی در ایجاد تحول و تزریق امید و انگیزه در این نهاد به شمار می‌آید.

ایلنا: انجمن‌های اسلامی معلمان استانهای فارس خراسان رضوی خراسان شمالی کهگیلویه و بویر احمد خوزستان مرمزگان آذر بایجان شرقی اردبیل و همدان ضمن اعلام حمایت از گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس خواستار رای بالای اعتماد و تداوم حمایت مجلس از نهاد تعلیم و تربیت کشور شدند.

به گزارش ایلنا؛ در یکی از بیانیه‌های مذکور آمده است؛ 

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام:
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، به حول و قوه الهی و با حضور حماسی مردم سرافراز ایران، به پایان رسید و افق‌های روشنی از همدلی و تعالی وعزت و پیشرفت، برای کشور همیشه سربلندمان پدیدار شد. تکیه و تاکید آقای روحانی، مبنی بر محور قرار دادن اعتدال و تدبیر و عقلانیت در مناسبات سیاسی و اقتصادی و بین المللی، حلقه مفقوده سال‌های اخیر کشور در عرصه سیاست گزاری و اجرا بود که این خلا اساسی، معضلات و مشکلات دامنه داری درکلیه عرصه‌ها و شئون کشور پدید آورد. سوابق روشن و گرانسنگ دکتر روحانی از طلیعه نهضت انقلابی امام راحل، و تجارب گرانبهایی که در عالیترین سطوح قانون گذاری و تصمیم گیری، برای عبور خردمندانه از چالش‌ها و تهدید‌ها کسب نموده‌اند، با استعانت از حمایت و هدایت نمایندگان فاضلی چون شما، این نوید را می‌دهد که ان شاءا... گام‌های بلند و موثری برای رشد و توسعه و بالندگی و شکوفایی کشور برداشته خواهد شد.

همانگونه که مستحضرید، نهاد آموزش وپرورش هر کشور، نقش مهم و بی‌بدیلی در ایجاد زمینه و بستر مساعد برای جامعه پذیری و نهادینه شدن ارزش‌ها و هنجارهای مطلوب در نسل جوان و آتیه ساز کشور دارد. تجربه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، ثابت کرده است که اگر به آموزش و پرورش به جای نهادی مصرفی و هزینه زا، به دیده کانون سرمایه گذاری و آینده نگری نگریسته شود، مهم‌ترین محمل درونی شدن الگوهای توسعه پایدار را باید در آموزش وپرورش جستجو کرد.

این روزهای فرخنده و مبارک که در آستانه بررسی رای اعتماد به کابینه تدبیر و امید توسط شما بزرگواران قرار گرفته‌ایم، دوستداران شما در انجمن اسلامی معلمان استان آذربایجان شرقی، امیدوارند که نگاه استراتژیک و راهبردی دولت آینده و مجلس محترم در حوزه آموزش وپرورش، با سپردن کلید این وزارتخانه مهم، به دست توانا و همه جانبه نگر دکتر محمد علی نجفی، نمودی در خور پیدا کند.

همانگونه که مستحضرید، وزیر آموزش و پرورش، بنا بر ضرورت، باید تجربه‌ای پربار و پیشینه‌ای قابل دفاع را، در سطوح عالی مدیریت وزارتخانه دارا باشد. چرا که کلیه ساختارهای دولتی بطور اعم، و نهاد آموزش و پرورش بصورت اخص، جایگاه تصمیمات مبتنی بر آزمون وخطا نیست. از سویی دیگر، سوابق مدیریتی کاندیدای مورد نظر برای احراز سمت وزیر آموزش وپرورش، باید علاوه بر احاطه به مسایل و ضرورت‌های مبتلا به این وزارتخانه، دارای پایگاه قابل اتکایی از مقبولیت و رضایتمندی درمیان خیل عظیم معلمان وفرهنگیان کشور، به مثابه ابزار عملیاتی هرگونه جهت گیری این وزارت خانه باشد. نزدیکی وقرابت فکری وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش، به مبانی نظری گفتمان اعتدال و تدبیر، که محور شاکله بخش دولت آتی خواهد بود نیز می‌تواند، نقش موثری را در استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و سیاست گزاری‌های حمایتگرانه دستگاه‌های مرتبط با این نهاد، ایفا نماید.

وزیر آموزش و پرورش باید با علم و احاطه نسبت به آخرین دست آوردهای تکنولوژی آموزشی و تجربیات موفق سایر کشور‌ها، اهتمامی جدی در بستر سازی برای مشارکت روزافزون معلمان در ادراه مدارس و ادرات و سطوح عالی مدیریت وزارت خانه به منظور ارتقای انعطاف پذیری و انطباق سیاست گزاری‌های این نهاد، با نیازهای جدید فرایند آموزش داشته باشد. اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند از ایجاد و تعمیق گسل‌های صف و ستاد این وزارت خانه جلوگیری کرده، و مجاری ارتباطی کارآمدی را برای تعامل دو سویه تصمیم گیرندگان و مجریان سیاست‌های تعلیمی و تربیتی تدارک ببیند.

با امعان نظر به موارد مطروحه و به اتکای تجربه‌ای که اینجانبان در تماس مستمر و مواجهه مستقیم با تنگنا‌ها و ضرورت‌های آموزش وپرورش دارند، تقاضا داریم که نمایندگان محترم مجلس با رای اعتماد قاطع به دکتر نجفی، پشتوانه‌ای قابل اتکا برای این وزارتخانه مهم فراهم آورند.

سابقه و تجربه پربار دکتر نجفی در دوره تصدی وزارت آموزش و پرورش، باعث شکل‌گیری تحولات بنیادین و ماندگاری شد که حلاوت آن تا امروزه روز، در کام فرهنگیان و معلمان، از قلب پایتخت گرفته تا دورافتاده‌ترین روستاهای مرزی کشور، باقی مانده است.

کارنامه عملی دکتر نجفی در تمامی مناصب اجرایی و برنامه ریزی و همچنین حضور در شورای شهر، نشانگر اعتدال در رفتار، تدبیر درعمل و صلابت در اجرا بوده است که این شاخصه‌ها، از ایشان کاندیدایی تمام عیار و قابل، برای حضور در دولت اعتدال گرا می‌سازد.

اهتمام و توجه جدی ایشان برای ارتقاء منزلت معلمان و فرهنگیان که نیاز اساسی و اولویت اصلی این وزارت خانه در مقطع فعلی می‌باشد، حاکی از اشراف و درد آشنایی دکتر نجفی در ایجاد تحول و تزریق امید و انگیزه در این نهاد به شمار می‌آید.

رویکرد شعاری و آمارسازی‌های ناصواب سال‌های اخیر، نتوانسته است نسخه‌ای برای علاج درد مزمن مالی واقتصادی این وزارت خانه تدارک ببیند. تکیه و تاکید دکتر نجفی بر اقتصاد آموزش و پرورش، بعنوان مجرایی برای تقویت بنیه پشتیبانی و مالی این وزارت خانه، و افزایش سهم سرانه آموزش از درآمد ناخالص ملی که در اعلام مواضع اخیرشان به چشم می‌خورد؛ برنامه‌ای پیشرو و گره گشایی است که در صورت تحقق می‌تواند شالوده مستحکمی را برای رفع دغدغه‌های بر حق معیشتی کارکنان این وزارت خانه و کاستن از اتکای این نهاد بر بودجه عمومی کشور ایجاد نماید.

اینجانبان ضمن احترام به حق خدشه ناپذیر نمایندگان محترم دربررسی اعضاء کابینه و اعتماد به حسن ظن و دیدگاه حمایتگرایانه مجلس نهم در رابطه با آموزش و پرورش، حمایت قاطع و همه جانبه خود را از وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش؛ دکتر محمد علی نجفی، اعلام می‌داریم. امیدواریم که با یاری خداوند متعال و رای اعتماد شما بزرگواران به دکتر نجفی، بستر مساعدی برای رفع عالمانه موانع و کاستی‌های موجود، و تسریع حرکت بالنده به سوی تحقق تمدن درخشان ایرانی – اسلامی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز