خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی كار همدان خبر داد:

تأخیر ۴ ماهه در پرداخت حقوق ۳۰۰ کارگر ذوب آهن آلیاژی ملایر/ تعدیل ۵۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۴

چکیده: «علاوه بر چهار ماه حقوق، عیدی، پاداش وسنوات یک سال گذشته (۹۱) کارگران نیز پرداخت نشده است./ هم اکنون بخش ذوب آهن کارخانه به سبب کمبود مواد اولیه تولید به صورت نیمه تعطیل فعالیت می کند.»

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی كار استان همدان از تاخیر چهار ماهه حقوق ۳۰۰ کارگر شاغل در کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر خبر داد و گفت: حدود ۵۰ کارگر موقت این کارخانه با وجود ماهیت استمراری شغل‌شان، در خردادماه سال جاری با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل شدند.

احمد معبودی در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: کارخانه فولاد آلیاژ ملایر واقع در جاده بروجرد چند سالی است که به سبب سوء مدیریت دچار مشکل شده به طوری که کارفرما به بهانه‌های مختلف از جمله  نداشتن نقدینگی، در پرداخت حقوق کارگران کوتاهی می‌کند.

این مقام كارگری در استان همدان افزود: علاوه بر چهار ماه حقوق، عیدی، پاداش وسنوات یک سال گذشته (۹۱) کارگران نیز پرداخت نشده است.

معبودی ادامه داد: تعداد کارگران شاغل در این کارخانه در گذشته ۳۵۰ کارگر بود که کارفرما با تعدیل ۵۰ کارگر در خرداد ماه سال جاری (۹۲) تعداد کارگران کارخانه را به ۳۰۰ نفر تقلیل داده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی كار استان همدان درباره وضعیت کارگران تعدیل شده گفت: این تعداد کارگر با طرح شکایت قانونی به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی، هم اکنون از خدمات بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و امیدوارند با اتمام دوره بیکاری خود مجددا به کار بازگردند.

معبودی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هم اکنون بخش ذوب آهن  کارخانه به سبب کمبود مواد اولیه تولید به صورت نیمه تعطیل فعالیت می کند.

این مقام كارگری با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت واحد‌های تولیدی وصنعتی همدان اظهار داشت: امید واریم در دولت جدید تمهیداتی اندیشیده شود تا امنیت اشتغال کارگران در واحد‌های تولیدی و صنعتی ثبات داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز