خبرگزاری کار ایران

وزیر کار دولت دهم خبر داد:

ابلاغ افزایش حقوق کارگران از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۱۹

چکیده: «وزیر کار دولت دهم: در آخرین جلسه هیات وزیران در مشهد این افزایش تصویب شد و در هفته آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد/ معترضان: افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار نه تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور دارد و نه شامل حال همه کارگران می‌شود».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران توسط دولت خبر داد و گفت: این موضوع هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ورابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسدالله عباسی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران اظهار داشت: این افزایش برای حق مسکن ۱۰ و خواروبار ۱۵ هزار تومان با تایید شرکای اجتماعی کار در شورای عالی کار در نظر گرفته شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای افزایش حق مسکن نیاز به مصوبه دولت داشت، گفت: در آخرین جلسه هیات وزیران در مشهد این افزایش تصویب شد و در هفته آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

این اظهارات وزیر کار کابینه دهم در حالی است که به باور کارگران کشور افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار نه تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور دارد و نه شامل حال همه کارگران می‌شود.
کارگران منتقد سیاست‌های مزدی شورای عالی کار که با طومار نویسی و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری خواهان بازنگری در دستمزدهای سال ۹۲ هستند می‌گویند: بسیاری از کارگران از جمله کارگران شاغل در واحدهای كوچك تولیدی و همچنین کارگران بازنشسته و از کار افتاده از مزایای مصوبه هفته گذشته شورای عالی کار بی‌نصیب می‌مانند.
به باور معترضان، چنانچه این افزایش حقوق بطور منطقی و قانونی در دستمزدهای مصوب سال جاری اعمال می‌شد، مزایای این افزایش هم به تمامی کارگران تعلق می‌گرفت و هم در تعیین دستمزدهای سالهای بعد موثر می‌بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز