خبرگزاری کار ایران

شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهمن‌ماه دانشجو می‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۰

شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهمن ماه امسال در 14 رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

ایلنا: رییس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در هر رشته ۳۵ نفر پذیریش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پروفسور علی الماسی افزود: در ۱۱ رشته کار‌شناسی ارشد نیز به تعداد پنج تا هفت نفر برای هر رشته شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی دانشجو می‌پذیرد و هفت رشته کار‌شناسی ارشد دیگر نیز در شرف راه اندازی دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال هماهنگی‌های انجام شده رشته‌های پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قرار خواهد گرفت تا متقاضیان نسبت به انتخاب آن اقدام کنند.

الماسی، با اشاره به اینکه حضور در این پردیس برابر مقررات وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: متقاضیان باید در کنکور مربوطه شرکت کرده و انتخاب رشته کرده باشند.

وی با اشاره به نوع دیگر پذیرش دانشجو یعنی جذب دانشجو از میان متقاضیان خارج از کشور گفت: مدارک و تقاضای این افراد بررسی شده و پس از مصاحبه در پردیس بین الملل پذیرش می‌شوند.

وی در خصوص شهریه شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهریه‌های ثابت و متغیر این پردیس معادل پردیس‌های مشابه کشور است اما میزان دقیق شهریه‌ها پس از تصویب در هیات امنای دانشگاه اعلام می‌شود.

وی ماموریت‌های اصلی این مرکز را ایجاد فرصتی مناسب برای خانواده‌های دارای توانایی مالی در جهت ادامه تحصیل فرزندان با استعداد خود، جذب دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف تحصیلی مرتبط با نظام سلامت متمرکز بر تحصیلات تکمیلی، دوره‌های کوتاه مدت و بین رشته‌ای در سطح منطقه و بین الملل، جذب ایرانیان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیر ایرانی با دارا بودن شرایط علمی لازم (جذب نخبگان) و ارتباط و همکاری آموزشی- پژوهشی با مراکز علمی معتبر دنیا، سازمان‌های فرهنگی، علمی، صنعتی و اقتصادی کشور عنوان کرد.

پروفسور الماسی معرفی کشور بعنوان یک قطب علمی در سطح منطقه، جذب جوانان جویای تحصیل در سطح منطقه و بین الملل، بازگرداندن دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل، معرفی اعتقادی، فرهنگی کشور و درآمدزایی را ز اهداف اصلی این پردیس برشمرد.

این متخصص بهداشت محیط با ذکر این نکته که چشم انداز شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در چهار سال آینده به عنوان موفق‌ترین شعبه بین الملل (از نظر کمی و کیفی) در سطح کشور و یکی از شش دانشگاه بین المللی موفق در سطح منطقه در جذب دانشجویان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهد بود، گفت: در این ۴ سال الزامات و بستر مناسب برای دستیابی به چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ را برای این شعبه مهیا خواهند کرد و در افق ۱۴۰۴ بعنوان موفق‌ترین مرکز آموزشی، پژوهشی بین المللی منطقه خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز