خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایلنا:

در کابینه حضور ندارم اما به روحانی کمک خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۴

حضور مردم و پیامی که مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است/ آقای روحانی وزرای خود را انتخاب کرده است و کار از مرحله پیشنهاد گذشته است.

ایلنا: محمدرضا عارف با ارزیابی مثبت از کابینه دولت روحانی گفت: ‌در کابینه حضور ندارم اما به وی کمک خواهم کرد.

عارف در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در جمع راهپیمایان روز قدس در پاسخ به وضعیت کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این کابینه بسته شده است، اظهار کرد: آقای روحانی وزرای خود را انتخاب کرده است و کار از مرحله پیشنهاد گذشته است.

وی درباره کابینه آقای روحانی با بیان اینکه انتخاب وزرا از اختیارات رئیس جمهور است، اظهار کرد: رئیس جمهور باید کابینه‌ای منسجم، ‌هماهنگ و قوی را معرفی کند که قطعا همین گونه خواهد بود.

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب این کابینه فشارهایی که از سوی برخی از جناح‌ها وارد می‌شد؛ تاثیرگذار بوده است یا نه گفت: به صورت دقیق در جریان این مساله نیستم.

وی با بیان اینکه چندین مذاکره با آقای روحانی داشته‌ام، درباره نقش خود در دولت یازدهم گفت: انشاالله به وی کمک خواهم کرد در کابینه حضور ندارم.

عارف در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات گروهی که قبل از آغاز به کابینه دولت یازدهم، بعضی اعضای آن را متهم به مسائل مختلف می‌کنند، مانند اتهاماتی که به وزیر علوم پیشنهادی دولت آینده زده شده است، گفت: اینگونه رفتارها، بداخلاقی‌هایی است که مردم به آن جواب داده‌اند. 

به گفته وی، حضور مردم و پیامی که مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اینگونه اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است و باید امروز اجازه بدهیم تا دولت جدید براساس سیاست‌های خود تشکیل شود و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

عارف همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا باید رییس جمهور با تمامی احزاب همکاری داشته باشد یا نه تصریح کرد: ‌وی رئیس جمهور کل کشور است و ما باید درقالب همه گروه‌ها و احزاب سیاسی در کنار یکدیگر رفاقت‌وار به کشور خدمت کنیم.

وی با مثبت تلقی کردن کابینه آقای روحانی تصریح کرد: ‌باید نگاه مثبتی به آینده داشت تا دولت قوی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز