خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

حرکت آرام مردم برای حاکمیت تعقل آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۳

در فضای امن و آزاد انسان‌ها راه خود و پیشرفت جامعه را پیدا کرده و در فضای تهدید و برخوردهای امنیتی جامعه دچار لجاجت و خمودگی می‌شوند/ سال اول دولتم با هشت میلیارد دلار درآمد ارزی آغاز شد اما در هشت سال اخیر با حدود ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد، فرصت حفظ و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی از دست رفت.

رئیس دولت سازندگی گفت: سال اول دولتم با هشت میلیارد دلار درآمد ارزی آغاز شد اما در هشت سال اخیر با حدود ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد، فرصت حفظ و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی از دست رفت.

به‌گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران ارشد حمل‌ و ‌نقل و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و کارآفرینان استان لرستان و شهرستان کاشان گفت: آگاهی و امیدی که در دل مردم برای اصلاح امور پیدا شده، سرمایه‌ بزرگی برای رسیدن به اهداف آینده و رفع موانع و مشکلات است.

وی افزود: تحول ایجاد شده در قلوب مردم و آگاهی و هوشیاری که به‌رغم تبلیغات مسموم و القائات سوء در آنان حاصل شد، قابل مطالعه و بررسی بدون افراط و تفریط توسط جامعه‌شناسان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف نسبت به موارد عنوان شده از سوی منتخبین حضار در جلسه از جمله «بی‌توجهی به برنامه‌ها و سند چشم‌انداز، قانون‌گریزی و عدم توجه به سرمایه‌های انسانی به ‌ویژه نخبگان و فرهیختگان»، گفت: از تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان سیاسی و اجتماعی انتظار می‌رود با استفاده بهینه از امکانات کشور، کاستی‌های موجود را جبران و اعتماد و آرامش موجود بین مردم را تقویت کنند.

هاشمی رفسنجانی، صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را نقطه اتکاء اقتصاد کشور دانست و افزود: سال اول در دوران سازندگی با هشت میلیارد دلار درآمد ارزی کشور شروع شد و علاوه بر بازسازی و سازندگی خرابی‌های ناشی از جنگ و دوران ستم‌شاهی، تقاضاهای بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیای میانه برای استفاده از خدمات فنی و مهندسی ایران وجود داشت.

وی اضافه کرد: اما در دوره اجرایی هشت ساله اخیر، کشور با حدود 800 میلیارد دلار درآمد ارزی، فرصت‌های بسیاری را برای صدور خدمات مهندسی و حفظ و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سرمایه کشور را مردم هوشیاری دانست که با حضور گسترده خود، حرکت بزرگی را آرام و بدون پرداخت هزینه‌ای آغاز و خواستار تحقق تعقل، تفکر و اعتدال در جامعه می‌باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در فضای امن و آزاد انسان‌ها راه خود و پیشرفت جامعه را پیدا کرده و در فضای تهدید و برخوردهای امنیتی جامعه دچار لجاجت و خمودگی می‌شود، افزود: ما باید در شب‌های قدر از خداوند متعال و حضرت امیر(ع) بخواهیم عنایتی را که شامل حال ملت ایران کرده، تا رسیدن مردم به اهداف معنوی، ملی و منطقه‌ای ادامه یابد.

وی از شهرهای کاشان و قم به عنوان دو کانون توسعه تشیع و محبّان اهل بیت(ع) در قرن‌های اخیر نام برد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام، اهل سنت نیز علاقمند به اهل بیت(ع) بوده و هستند و نباید اجازه دهیم تا افراطیونی که سعی در ایجاد تفرقه و جدایی اهل سنت و شیعه دارند موفق شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه برگزاری روز جهانی قدس، نام‌گذاری این روز از سوی امام خمینی(ره) را نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: فلسطینی‌ها امروز با مشکلات فراوانی روبرو هستند و با مسائل به وجود آمده در کشورهای اسلامی از جمله سوریه و مصر نیازمند حمایت‌های معنوی بیشتر ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی هستند.

هاشمی رفسنجانی روز قدس را روز همبستگی جهان اسلام و مبارزه با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی دانست و از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرد.

در ابتدای این دیدار، علیرضا پورعسگری به نمایندگی از اصناف و اقشار مختلف مردم کاشان، مظفر علیخانی به نمایندگان از 30 تشکّل تولیدی و صادراتی عضو کنفدراسیون صادرات ایران و احمدی‌زاده به نمایندگی از تشکّل‌های کارگری و کارفرمایان بخش حمل‌ و نقل کشور نقطه‌نظرات و مشکلات مربوط به حوزه‌های فعالیت خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز