خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در گفت وگو با ایلنا:

روحانی از حق مسلم خود و مردم کوتاه نیاید

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۱۷

اصولگرایان در انتخابات شکست خوردند/روحانی به یونسی اعتماد دارد و از او عقب نشینی نمی‌کند/حربه اصولگرایان در خصوص دولت روحانی، بستن دست ایشان برای معرفی وزرای دلخواه و در نتیجه ناکارآمد کردن این دولت است.

ایلنا: قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصولگرا‌ها در انتخابات اخیر به شدت شکست خوردند، گفت: جای هیچ تردیدی نیست که رأی به آقای روحانی رأی به اصلاح طلبان و رأی به تفکر اصلاح طلبی بود و اصولگرایان هم این را می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نزدیک شدن به موعد معرفی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی به مجلس و کارشکنی برخی از اصولگرایان تندرو در این خصوص، اظهار داشت: معمولا حکومت‌ها باید به دنبال مطالبات مردم باشند و به خواست‌های مردم احترام قائل شوند، اما در کشور ما، یک جماعتی نه تنها توجهی به مطالبات مردم ندارند، بلکه اگر مردم حرکتی هم انجام دهند و خواست‌های خودشان را ابراز کنند، آن‌ها خودشان را به تجاهل زده و یا مسائلی را مطرح می‌کنند که از مسئولیت در برابر مردم فرار کنند.

وی تأکید کرد: اصولگرا‌ها در انتخابات اخیر به شدت شکست خوردند و همه دنیا می‌دانند که اصولگرا‌ها در این انتخابات اخیر، تمام امکاناتشان را بسیج کردند که کاندیدای آن‌ها رأی بیاورد؛ البته تلاش داشتند به وحدت نظر برسند و موفق هم نشدند و این هم یکی از دلایل شکستشان بود و البته نه همه دلایل و موفق نشدند.آنها ۴ الی ۵ کاندیدای متمایل به خودشان را داشتند؛ اما اصلاح طلبان توفیق پیدا کردند، متحد شده و همه پشت سر آقای دکتر روحانی قرار گرفتند و شعار آقای دکتر روحانی هم شعار اصلاح طلبی و برنامه‌هایش برنامه اصلاح طلبی بود و نامی از اصولگرایان در سخنرانی‌های ایشان وجود نداشت. من چندین سخنرانی ایشان را با دقت گوش کردم و ایشان حداکثر تحت نام و عنوان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به پیروزی رسیدند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: اصلاح طلبی و اعتدال گرایی شعار اعلام شده از سوی آقای روحانی بود، اما برنامه‌هایی که اعلام می‌کردند همه برنامه‌ها و شعارهایی بود که اصلاح طلبان اعلام می‌کردند و مردم هم چون آقای روحانی را در این جهت دیدند که حرکت اصلاح طلبانه را دنبال می‌کند به ایشان روی آوردند؛ به خصوص اینکه شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی از ایشان حمایت کردند؛ شورای هماهنگی اصلاح طلبان از ایشان حمایت کردند و مردم هم به ایشان رأی دادند و آن رأی بالا را آوردند. بنابراین جای هیچ تردیدی نیست که رأی به آقای روحانی رأی به اصلاح طلبان و رأی به تفکر اصلاح طلبی بود و اصولگرایان هم این را می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا تصریح کرد: اصولگرایان چون در انتخابات شکست خوردند برای حفظ حیثیت خودشان و برای اینکه شکست را در ظاهر نپذیرند و به روی خود نیاورند، دست و پا می‌زنند؛ گاهی در مجلس اقدام به کارهایی می‌کنند که دست رئیس جمهور منتخب را در انتخاب وزرای دلخواه ببندد و گاهی توسط برخی گروه‌های اصولگرا یا حتی افراطیون اصولگرا و حتی گروه‌های خودسر برای آقای روحانی خط و نشان می‌کشند.

وی اضافه کرد: هدفشان این است که آقای دکتر روحانی را تحت فشار قرار دهند و ایشان هم دستش برای انتخاب وزرای دلخواهش باز نباشد و ثانیا وانمود کنند که به هر حال ما شکست نخوردیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من بار‌ها گفتم، بازهم می‌گویم که هیچ اشکالی ندارد؛ انتخابات پیروزی و شکست دارد و اصولگرایان باید بپذیرند در این مقطع شکست خوردند و در این مقطع مردم به آن‌ها «نه» گفتند و کاندیداهای آن‌ها رأی نیاورند؛ چرا تجاهل می‌کنند و چرا بیراهه می‌روند؟ رسما اعلام کنند ما شکست خوردیم و در رفتار‌هایمان تجدید نظر می‌کنیم؛ کما اینکه در برخی دوره‌ها ما شکست خوردیم و اعلام هم کردیم. چه اشکالی دارد که آقایان شکست را بپذیرند و دست به این برنامه‌ها و کارشکنی‌ها نزنند؟

حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا خاطرنشان کرد: آقای دکتر روحانی نیز اگر بخواهد به پیمان خودش با مردم و خدا عمل کند و اگر بخواهد مطالبات مردم را دنبال کند، باید وزرایی را انتخاب کند که پاسخ گوی این مطالبات و نیازهای مردم باشند و در غیر این صورت، مردم دیدگاه‌شان عوض می‌شود. مردمی که رأی دادند اگر ببینند منتخبشان به خواسته‌‌هایشان عمل نمی‌کند آن‌ها نظرشان عوض خواهد شد و این دقیقا حربه اصولگرایان برای ناکارآمد کردن دولت آقای دکتر روحانی است.

وی گفت: امیدواریم آقای دکتر روحانی با قوت و قدرت راه خدا و مردم را دنبال کند و جا نزند و احساس ضعف نکند، چرا که اگر احساس ضعف کند و در مقابل خواسته‌های ناحق کوتاه آمده و از حق مسلم خود و مردم کوتاه بیاید، فردا و فردا‌ها بازهم از ایشان خواسته‌هایی دارند و طلبکار می‌شوند؛ امروز وزرا را بر ایشان تحمیل می‌کنند و فردا استانداران و فرمانداران و مدیران کل‌ها و فردا‌ها برنامه‌های دیگر و پس از مدتی متوجه می‌شویم‌‌ همان آش و‌‌ همان کاسه است. از این رو آقای روحانی باید با توکل بر خدا و تکیه بر پشتوانه عظیم اجتماعی با قدرت خواست مردم را عملی کند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به مخالفت‌های شدید اصولگرایان افراطی با معرفی حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی به عنوان وزیر اطلاعات دولت آقای دکتر روحانی گفت: آقای یونسی وزیر اطلاعات آقای خاتمی بوده و مشی او مشی اصلاح طلبی است و به ایشان هم چیزی نمی‌چسبد و لذا فشار می‌آورند که ایشان را از میدان خارج کنند و از گزینه‌های مورد نظر حذف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا گفت: فکر نمی‌کنم آقای دکتر روحانی از معرفی ایشان برای حضور در کابینه عقب نشینی کند و اگر عقب نشینی کند که کار درستی نیست. من بعید می‌دانم که آقای روحانی که از سال‌های سال آقای یونسی را می‌شناسد و در قسمت‌های مختلف با ایشان کار کرده و کار ایشان را دیده و به ایشان به عنوان یک نیروی خوب و مدیر و مدبر اعتماد دارد و او را به عنوان یک فرد خوش فکر قبول دارد، با این خط و نشان‌ها و فشار‌ها میدان را خالی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز