خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور:

افزایش حقوق، شكاف دستمزد و تورم را ترمیم نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۰۱

چکیده: «اگر شورای عالی كار به قصد جبران اشتباهاتش در تعیین نرخ دستمزد به افزایش حقوق كارگران اقدام كرده بود، باید ساز و كاری برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق مسكن و خوار و بار در چهارماهه ابتدایی سال می‌اندیشید، اما مصوبه اخیر این شورا بیشتر به پرداخت صدقه شباهت دارد.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، مصوبه اخیر شورای عالی كار در خصوص افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسكن و خوار و بار كارگران را حرکت تبلیغاتی دولت دهم در واپسین روزهای عمرش دانست كه به دلیل لحاظ شدن در حقوق جانبی كارگران، تاثیری در پر كردن خلاء به وجود آمده میان دستمزد و تورم نخواهد داشت.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: اگر شورای عالی کار در ابتدای سال بر اساس نرخ تورم ۳۱/۷ درصدی میزان دستمزد را برای همه سطوح افزایش می‌داد، قطعا از نگاه كارگری مفید تر از این بود كه بعد از گذشت چهار ماه از سال در قالب یک ترمیم کاملا سیاسی هزینه‌های جانبی نیروی کار افزایش یابد.

این فعال كارگری ادامه داد: افزایش درآمد كارگران باید بر مبنای نرخ تورم واقعی و با هدف حفظ قدرت خرید نیروی کار کشور صورت گیرد.

صادقی با اشاره به لحاظ نشدن چهار ماه ابتدایی سال در این افزایش حقوق، تاكید كرد: اگر شورای عالی كار به قصد جبران اشتباهاتش در تعیین نرخ دستمزد به افزایش حقوق كارگران اقدام كرده بود، باید ساز و كاری برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق مسكن و خوار و بار در چهارماهه ابتدایی سال می‌اندیشید، اما مصوبه اخیر این شورا بیشتر به پرداخت صدقه شباهت دارد تا جبران اشتباه.

به گفته این فعال کارگری، دولت فعلی با مصوبه اخیر خود سعی دارد تعهدی را برای دولت آینده ایجاد كند چرا كه اگر غیر از این بود باید دستمزدها را ابتدای سال به طور قانونی افزایش می‌داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز