خبرگزاری کار ایران

چهارم و پنج مرداد در دانشگاه استنفورد؛

بهرام بیضایی "آرش" را روخوانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۷

محمد رحمانیان چندی قبل نمایش «آرش/ ساد» را که تلفیقی از برخوانی «آرش» نوشته بهرام بیضایی و «ماراساد» اثر پتر وایس بود را طی روزهای 14، 15، 16 تیرماه در تالار Kay Meek Centre کانادا روی صحنه برد.

ایلنا: بهرام بیضایی با همراهی مژده شمسایی نمایش‌نامه "آرش" را روزهای چهارم و پنجم مردادماه در دانشگاه اسنفورد آمریکار روخوانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش‌نامه "آرش" نوشته بهرام بیضایی نویسنده،‌ کارگردان، نمایش‌نامه نویس و پژوهشگر سرشناس ایرانی است که روزهای 26 و 27 جولای (4 و 5 مردادماه) در دانشگاه استنفورد واقع در ایالت کارلیفورنیای ایالات متحده آمریکا خوانش می‌شود.

محمد رحمانیان دیگر نویسنده و کارگردان نامدار تئاتر ایران نیز چندی قبل نمایش «آرش/ ساد» را که تلفیقی از برخوانی «آرش» نوشته بهرام بیضایی و «ماراساد» اثر پتر وایس بود را طی روزهای 14، 15، 16 تیرماه در تالار Kay Meek Centre کانادا روی صحنه برد.

بیضایی همچنین پیش از این نمایش "جانا و بَلادور" را که بازسازی نوینی از "سایه بازی"، یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نمایشی مشرق زمین بود را در تئاتر کابرلی کامیونیتی سنتر شهر پالو آلتو در حومه سن فرانسیسکو بر روی صحنه برده بود که با استقبال پرشور تماشاگران ایرانی و غیر ایرانی روبرو شد. این شیوه نمایشی هفت قرن قبل در ایران اجرا می‌شد که پس از آن و برای قرن‌ها ناپدید شد و ناشناخته باقی ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز