خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در پاکدشت:

تغییر محل پرداخت حق بیمه كارگران ساختمانی به زیان دولت و كارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۵

چکیده: «تحمیل حق بیمه دو میلیون کارگر ساختمانی به بودجه سنواتی کشور یک بار مالی اضافه برای دولت است و به همین دلیل مجلس باید این بند را لغو کند.»

دبیر خانه کارگر پاکدشت از مصوبه اخیر مجلس در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها انتقاد کرد و این مصوبه را مغایر با اصل ۲۹ قانون اساسی دانست.

«عوض سلطانی» در تشریح جزئیات این مصوبه به ایلنا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند ۱۰ الحاقی به لایحه بودجه سال جاری پیمانکاران ساختمانی را برای دریافت جواز ساخت از پرداخت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی معاف کرده و به جای آن سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران ساختمانی باید بر اساس قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های کارگران ساختمانی بیمه شوند افزود: طبق قانون بیمه کارگران ساختمانی، این مبلغ (سهم کارفرما) باید از منبع درآمد پروانه‌های ساختمانی که از خود پیمانکاران ساخت و ساز دریافت می‌شود، اخذ شود.

سلطانی همچنین اجرای این مصوبه را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: تحمیل حق بیمه دو میلیون کارگر ساختمانی به بودجه سنواتی کشور یک بار مالی اضافه برای دولت است و به همین دلیل مجلس باید این بند را لغو کند.

این فعال کارگری در خاتمه بر اجرای کامل قانون بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: مجلس باید از تضییع حقوق دو میلیون کارگر ساختمانی در قبال عده کمی از سازندگان مسکن که حاضر به پرداخت حقوق قانونی کارگران خود نیستند، دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز