خبرگزاری کار ایران

ابهری در گفت و گو با ایلنا:‌

۶۷ درصد از جوانان هدف روشنی برای آینده خود ندارند

کد خبر : ۹۱۳۷۶

اصلی ترین عامل موثر در بروز این گونه شرایط، تغییر سبک زندگی تحت تاثیر دوستان، ماهواره و اینترنت اعلام شد و بازگشت به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بهترین راهکار برای اصلاح روش زندگی و تفکر جوانان بیان شده است.

ایلنا: آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری، گفت: ۶۷ درصد از جوانان برای آینده خود هدف روشنی در نظر نداشته و در نوعی از بلاتکلیفی رفتاری به سر می‌برنند.

"مجید ابهری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: ‌بر اساس پژوهش میدانی توسط بنیاد علوم رفتاری که در شهرهای تهران، مشهد‏، اصفهان، رشت، زنجان و کرمانشاه بین ۸ هزار و ۷۴۰ نفر از جوانان جوامع یاد شده در طیف سنی ۱۷ تا ۲۶ سال با جنسیت دختر و پسر به عمل آمد، مشخص شد که ۶۷ درصد از جوانان برای آینده خود هدف روشنی در نظر نداشته و در نوعی از بلاتکلیفی رفتاری به سر می‌برنند.

وی ادامه داد: بر اساس این ویژگی، جوانان نمی‌دانند چه می‌خواهند، هدفشان از تفریح و سرگرمی چیست، چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کنند. این جوانان از هر فرایندی زود خسته شده و در پی موضوع دیگری می‌روند.

۵۴ درصد از این افراد معتقدند که والدین شان آنان را درک نمی کنند

آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری، بیان با اینکه گاهی این جوانان سراغ تلویزیون می‌روند و گاهی سراغ ماهواره اما زمانی از هرگونه سرگرمی بیزار می‌شوند، تصریح کرد: ۵۴ درصد از این افراد معتقدند که والدین آن‌ها زبان آن‌ها را نمی‌فهمند و قصد دارند فرزندانشان به موضوعات مورد علاقه آن‌ها جلب شوند در حالی که این والدین اصولا شرایط روحی و روانی فرزندان خود را درک نمی‌کنند و توقع دارند جوانان مثل افراد میانسال و سالمند لباس بپوشند و آرایش و پیرایش کنند و رفتار کلی فرزندان مشابه با والدین باشد.

به گفته ابهری در جمع بندی این شرایط کار‌شناسان به این نتیجه رسیدند که اگر شرایط جوانان جامعه به این شکل ادامه یابد تا چند سال دیگر با جامعه جوان بی‌هدف و فاقد تکیه‌گاه روحی و رفتاری مواجه خواهیم شد.

وی در ارائه راهکار برای این جوانان نیز، گفت: اصلی ترین عامل موثر در بروز این گونه شرایط، تغییر سبک زندگی تحت تاثیر دوستان، ماهواره و اینترنت اعلام شد و بازگشت به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بهترین راهکار برای اصلاح روش زندگی و تفکر جوانان بیان شده است.

این آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری، با بیان اینکه این پژوهش از اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ آغاز و در اول خرداد ۹۲ پایان پذیرفت، تاکید کرد: ‌ بنده نظارت کلی بر این پژوهش را بر عهده داشتم.

در صورت گسترش این رفتار‌ها با خلا مدیران متعهد روبه رو خواهیم بود

وی درباره تاثیرگذاری این افراد در جامعه، اعلام کرد: ‌ از آنجا که جوانان هر کشور سرمایه اصلی منافع انسانی به حساب می‌آیند در صورت گسترش این رفتار‌ها در میان جوانان با خلاء مدیران متعهد و متخصص و اشخاص هدفمند روبه رو خواهیم بود و از آنجا که معیارهای اخلاقی توسط این گونه جوانان جایگاه ارزشمندی ندارد در آینده در کشور با افرادی اخلاق گریز، قانون ستیز و مذهب‌گریز مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز