خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم:

میزان تخلفات سازمان تامین اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۴۵

چکیده: «براساس اسناد معتبر در پرونده مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گروهی از مقامات مسئول، مرتکب تخلف شده‌اند/ گزارش‌ هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۵۰ هزار صفحه است».

ریاست هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس هشتم گفت: به دلیل اقدامات تهدید آمیز مقامات دولت گزارش این هیات هیچگاه در مجلس هشتم قرائت نشد.

به گزارش ایلنا، سلیمان جعفر‌زاده با بیان این مطلب گفت: در مجلس هشتم، تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به صورت کامل طبقه بندی و جمع آوری شده بود اما در اواخر دوره مجلس هشتم، برخی از دولتی‌ها با مانع‌تراشی و اعمال محدودیت و فشار باعث مسکوت ماندن این گزارش شدند.
رئیس کمسیون اجتماعی مجلس هشتم بابیان اینکه مجموع گزارش‌‌های هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۵۰ هزار صفحه است، گفت: با تغییر مجلس هرچند عملکرد این هیات بی‌نتجیه ماند اما در حال حاضر رونوشتی از این گزارش در اختیار برخی نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد.
نماینده سابق ماکو و چالدران در مجلس بابیان اینکه حاضر است تا در صورت تمایل رئیس جمهور منتخب، رونوشتی از این گزارش را در اختیار دولت یازدهم قرار دهد؛ مدعی شد: براساس اسناد معتبر در پرونده مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گروهی از مقامات مسئول مرتکب تخلف شده‌اند بطوری که حتی در برخی موارد پس از گزارش تخلف ارتکابی، مسئول متخلف با شخصی متخلف‌ترجایگزین شده‌است.
وی بابیان اینکه بخشی از تخلفات مشهود مربوط به سوء استفاده‌های مالی از منابع مالی سازمان تامین اجتماعی‌است، افزود: به عنوان مثال در یک پروژه عمرانی بدون آنکه کار به پایان رسیده باشد مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به حساب پیمانکار مربوطه واریز شده‌ است.
بنابر ادعای این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از تخلفات ثبت شده مسئولان سازمان تامین اجتماعی خرید و استفاده از داروهای بی‌کیفیت خارجی است.
جعفرزاده همچنین بابیان اینکه بخش دیگری از تخلفات اکتشافی به عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) بازمی‌گردد، مدعی شد: در جریان تحقیق و تفحص، برخی مدیران با وجدان به من اعلام کردند که یكی از مدیران عالی‌رتبه  شستا به چندین شرکت می‌گفته که ۲۰۰ میلیون پاداش از فلان مصوبه بردارید و بعد ۵۰ میلیون آن را می‌دادند و ۱۵۰ میلیون آن را به صورت دستی به تهران منتقل می‌کردند.
وی بابیان اینکه شرکت شستا به عنوان بخشی از منابع مالی سازمان تامین اجتماعی به آحاد بیمه‌شدگان تعلق دارد ادامه داد: در مورد دیگری از تخلفات شستا، به عنوان مثال امتیاز انحصار کارخانه‌ای را به آقایی داده‌اند و این درحالی بود که آن امتیاز بیشتر از خود کارخانه سود کرده است.
جعفرزاده افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک بنگاه اقتصادی  امروز وضعیت خوبی ندارد و حتی به اندازه سودی که بانک‌ها هم می‌دهند سود نمی‌کند بطوری که ارزش سرمایه ثابت آن هم هر روز پایین می‌آید.
وی بابیان اینکه حجم تخلفاتات مالی در سازمان تامین اجتماعی بالای ده هزار میلیارد تومان است، افزود: تخلف مالی شامل موارد متعددی است که از جمله موارد دیگر آن می‌توان به مصوبات صوری هیات مدیره شرکت‌های شستا و یا اینکه پرداخت هزینه‌های پروژه‌ای مطالعاتی واهی اشاره کرد.
این نماینده پیشین مجلس با بابیان اینکه مجلس هشتم برای اولین بار تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد گفت: متاسفانه هر جا که ما پا می‌گذاشتیم با تخلف مواجه می‌شدیم؛ بطوری که مثلا در یك نمونه برای کارخانه سیمان به جای دینام آلمانی، دینام چینی خریداری شده است و از این طریق ۱۲ میلیارد تومان سوء استفاده شده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز