خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در قزوین مطرح كرد:

تغییر قانون بیمه كارگران ساختمانی برای تامین منافع پیمانكاران

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۲

شهرداری‌ها در حالت عادی پولی پرداخت نمی‌کنند تا بیمه کارگران واریز شود./ این مصوبه به طور قطع در بیمه کارگران ساختمانی خلل ایجاد می‌کند.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس مبنی بر معافیت پیمانکاران از پرداخت بیمه کارگران ساختمانی، بر ضرورت تداوم اجرای قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تاکید کرد.

«عیدعلی کریمی» به ایلنا گفت: در بند ۸۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ کشور، دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی به هنگام صدور پروانه ساختمانی متوقف شده است.

او افزود: قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی جامع و شفاف است که در در آن منبع بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی شده است، بنابراین لزومی ندارد که این قانون کامل را برای تامین منافع پیمانکاران ساختمانی تغییر بدهیم و یک ماده واحده دیگر به آن اضافه کنیم تا بیمه کارگران ساختمانی بر اساس عملکرد مالیاتی تامین شود.

کریمی با تاکید بر ضرورت اجرای قانون قبلی، اظهار داشت: بر اساس قانون قبلی، پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه‌های ساختمان صورت می‌گرفت ولی اکنون این مصوبه متوقف شده و سازمان امور مالیاتی مکلف شده است تا معادل عملکرد ۹ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای «ج» و «د» ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کارگران ساختمانی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه شهرداری‌ها در حالت عادی پولی پرداخت نمی‌کنند تا بیمه کارگران واریز شود، افزود: این مصوبه به طور قطع در بیمه کارگران ساختمانی خلل ایجاد می‌کند و به زیان جامعه کارگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز