خبرگزاری کار ایران

بازرس انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج:

تورم افسار گسیخته خانواده‌های كارگری را زمین‌گیر كرده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۵۳

چكیده: «ما کارگران خواستار افزایش دستمزد مطابق معیارهای قانون كار از جمله نرخ واقعی تورم هستیم./ با اسناد به شواهد و مدارک موجود تمامی رنج تولید بر دوش ما کارگران است که خود از حداقل حاصل دست رنج بی‌بهره‌ایم.»

بازرس انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج دستمزد تعیین شده برای کارگران در شرایط تورمی امروز کشور را «نامعقول» خواند و خواستار اصلاح سریع‌تر مصوبه مزدی سال جاری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، «اقبال شبانی» سه شنبه شب در مجمع عمومی کارگران خباز که با حضور بیش از ۱۵۰ کارگر در مجتمع فرهنگی و هنری سنندج برگزار شد، با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته کارگران و خانواده‌هایشان را زمین‌گیر کرده است، اظهار كرد: در این شرایط ما كارگران از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایمان عاجزیم و بیشترین فشار بحران اقتصادی موجود بر ما و خانواده‌های‌مان تحمیل شده است.

بازرس انجمن صنفی کارگران خباز سنندج ادامه داد: انجمن، خانه ما کارگران خباز است که باید با همکاری صادقانه و حضور مداوم در امورات انجمن برای رسیدن به خواسته‌ها و مطالبات به حق خود گامهای اساسی برداریم.

وی در رابطه با افزایش دستمزد سال ۹۲ گفت: ما کارگران خواستار افزایش دستمزد مطابق معیارهای قانون كار از جمله نرخ واقعی تورم هستیم.

شبانی با اشاره به نقش دولت در پدید آمدن وضع موجود، یادآور شد: از اول فروردین ۹۲ با وجود جلسات و مکاتبات متعددی در خصوص وضعیت دستمزد کارگران با مسئولان استان، متاسفانه عملا هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بازرس انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج گفت: با اسناد به شواهد و مدارک موجود تمامی رنج تولید بر دوش ما کارگران است که خود از حداقل حاصل دست رنج بی‌بهره‌ایم.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در این شرایط، فشار سنگین هزینه‌های زندگی و عدم افزایش دستمزد و کاهش قدرت خرید و ایجاد فاصله زیاد بین درآمد و مخارج زندگی ما را روز به روز به سمت فقر و بدبختی سوق می‌دهد.

وی در پایان سخنانش گفت: از تمامی مسئولان خواستاریم که در این رابطه همکاریهای لازم را با نهادهای كارگری داشته باشند و همچنین از اعضا خواهشمندیم تصمیم اساسی را برای رسیدن به حقوق بر حق خود گرفته و با همکاری یکدیگر اهدافمان را عملی كنیم و تمام تلاشمان را برای رسیدن به حقوق انسانی خود بکار ببندیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز