خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر در امور قرآنی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانیون در مدارس ابتدایی مستقر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۹۲

باید ۶۰ هزار روحانی در۶۰ هزار مدرسه مستقر شوند/ حوزه علمیه باید این پتانسیل را جوابگو باشد/ بهترین جای استقرار روحانیت در مقطع ابتدایی است چرا که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دیگر دیر است.

ایلنا: مشاور وزیر در امور قرآنی گفت: روحانیون خواهر و برادر باید در مقطع ابتدایی مستقر شوند تا زیرساخت‌های لازم را برای دانش آموزان مهیا کنند.

"محمد بنیادی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد نظامند شدن حضور روحانیون در مدارس گفت: آنچه می‌خواهد نظامند شود وجود یک روحانی مستقر در مدرسه است.

مدیر کل نماز، قرآن و عترت آموزش وپرورش تصریح کرد: تاکنون ۲۱ هزار روحانی را به مدارس برای اقامه نماز اعزام کرده‌ایم که البته گاهی بعضی از آن‌ها در پاسخ به سوالات دانش آموزان و همچنین ایراد سخنرانی فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید به فکر ۱۲۰ هزار روحانی برای ۱۲۰ هزار مدرسه باشد، افزود: حوزه علمیه باید این پتانسیل را جوابگو باشد چراکه آموزش وپرورش به ۱۲۰ هزار روحانی نیاز جدی دارد.

وی با تاکید براینکه برای نظام‌مند کردن روحانیون در مدارس باید شرح وظایف آن‌ها مشخص شود، افزود: باید شرح وظایف یک روحانی، ‌نوع حضور و خدمات او در مدارس مشخص باشد به گونه‌ای که برای اقامه نماز، پرسش و پاسخ به احکام شرعی و تنویر افکار نوجوانان و خانواده‌ها ازسوی روحانیون تعریف مشخصی صورت گیرد تا این حضور نظام‌مند شود. 

بنیادی به وجود ۶۰ هزار مدرسه مشخص در کشور اشاره کرد و افزود: در این ۶۰ هزار مدرسه باید ۶۰ هزار روحانی مستقر شوند که از این تعداد تاکنون ۲۱ هزار را در اقامه نماز جذب کرده‌ایم و همین تعداد را در مدارس مستقر خواهیم کرد تا پاسخگوی دانش آموزان باشند.

وی با اشاره به اینکه باید ۴۰ هزار روحانی دیگر در مدارس جذب شوند، افزود: این اقدام با مشارکت حوزه علمیه قم و وزارت آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور صورت خواهد گرفت.

مشاور وزیر در امور قرآنی افزود: امیدواریم سال آینده تحصیلی شاهد استقرار ۶۰ هزار روحانی در مدارس باشیم چرا که این مطالبه آموزش و پرورش است.

بنیادی با اشار به اینکه باید معلوم شود روحانیون باید در کدام مقطع تحصیلی مستقر شوند، افزود: بهترین جای استقرار روحانیت در مقطع ابتدایی است چرا که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دیگر دیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز