خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان خبر داد:

۶۷ کارگر اخراجی قارچ سینا در انتظار بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۴۲

چکیده: «با وجود آنكه كارگران اخراجی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند و به طور قانونی باید بازنشسته شوند، اما به دلیل عدم پرداخت سهم كارفرما به تامین اجتماعی و اجرا نشدن قانون، این كارگران هم‌اكنون بیكار و مقرری‌بگیر بیمه بیكاری شده‌اند.»

دبیر خانه کارگر همدان از اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای ۶۷ کارگر اخراجی قارچ سینا در استان انتقاد کرد.

«فرامرز اصلانی» با اشاره به توقف تولید و اخراج ۶۷ کارگر قرارداد رسمی قارچ سینا، به ایلنا گفت: با وجود آنكه كارگران اخراجی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند و به طور قانونی باید بازنشسته شوند، اما به دلیل عدم پرداخت سهم كارفرما به تامین اجتماعی و اجرا نشدن قانون، این كارگران هم‌اكنون بیكار و مقرری‌بگیر بیمه بیكاری شده‌اند.

این فعال كارگری به تشریح مشکلات این کارگران پرداخت و افزود: کارفرمای این واحد تولیدی، علاوه براینکه بخشی از معوقات سنوات گذشته کارگران را پرداخت نمی کند، در پرداخت سهم ۴ درصدی خود را برای بازنشسته شدن این کارگران به حساب تامین اجتماعی نیز كوتاهی می‌کند.

او اضافه کرد: نوع كار این کارگران در واحد تولیدی قارچ سینا به سبب رطوبت زیاد، مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شده است و این کارگران با حداقل ۲۰ سال سابقهٔ کار به طور قانونی امکان بازنشسته شدن پیش از موعد را دارند.

به گفته این فعال کارگری همه مسئولیت‌ها در این واحد از سوی کارفرما به هیئت تسویه حساب واگذار شده و عملکرد این هیئت  برای دریافت مطالبات کارگران به کندی صورت می‌گیرد.

او گفت: این هیئت می‌تواند با فروش بخشی از املاک این واحد تولیدی مطالبات کارگران را پرداخت کند واین امکان را برای کارگران بوجود آورد که با بازنشستگی از وضعیت بلاتکلیفی رهایی یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز