خبرگزاری کار ایران

زیبا کلام در گفت‌وگو با ایلنا:

بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه به نفع نظام است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۹۱

تردیدی ندارم که اگر آیت الله هاشمی مجددا به تریبون نماز جمعه بازگردد بیش از یک میلیون نفر برای اقامه نماز حاضر خواهند شد و حتی کسانی که طی این سال‌ها در نماز جمعه تهران حاضر نشده‌اند بار دیگر پای منبر او باز می‌گردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است، اقبال مردم به هاشمی هر روز در حال افزایش است و این مساله نشان می‌دهد که آیت الله هاشمی به عنوان یكی از اركان نظام تخریب شدنی نیست و ضروری است هرچه زودتر به تریبون نماز جمعه بازگردد.

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش اقبال مردم به آیت الله هاشمی گفت: استقبال مردم از آیت الله هاشمی از زمان ثبت نام ایشان در انتخابات ریاست جمهوری موجی را به وجود آورد که تاکنون نیز ادامه داشته است. به عبارت دیگر با استقبال اقشار مردم و روحانیون که اخیرا در مشهد نیز صورت گرفته است، می‌توان گفت آنچه در مورد آیت الله هاشمی در حال رخ دادن است پدیده شگفت انگیزی است.

وی افزود: طی هشت سال گذشته که قدرت در دست اصولگرایان بود حملات و بی‌حرمتی‌های زیادی از سوی افراطیون علیه هاشمی صورت گرفت و به ویژه پس از وقایع سال ۸۸ حجم این حملات نسبت به ایشان به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت. به گونه‌ای که در آخرین نماز جمعه آیت الله هاشمی شعارهایی ضد او سر داده شد و وی را عامل فتنه خواندند اما استقبال صد‌ها هزار نفری مردم ایران نسبت به آیت الله هاشمی نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از رای سنگین به روحانی به دلیل حمایت هاشمی رفسنجانی از وی بود.

این استاد دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد: استقبال مردم از آیت الله هاشمی نشان داد تبلیغات سوء تا حدی می‌تواند روی مردم اثر بگذارد اما بسیاری از مردم را نمی‌توان صرف تبلیغات معتقد به چیزی کرد که واقعیت ندارد. به عبارت دیگر اقبال مردم به هاشمی نشان می‌دهد که این تبلیغات موهن و تهمت‌ها نسبت به هاشمی هیچ‌گاه مورد باور مردم نبوده و عملکرد خوب آیت الله هاشمی نیز باعث شد تا مردم بار دیگر به شکل گسترده‌ای به سوی او حرکت کنند.

وی درخصوص بازگشت آیت الله هاشمی به تریبون نماز جمعه نیز گفت: من تردیدی ندارم که اگر آیت الله هاشمی مجددا به تریبون نماز جمعه بازگردد بیش از یک میلیون نفر برای اقامه نماز حاضر خواهند شد و حتی کسانی که طی این سال‌ها در نماز جمعه تهران حاضر نشده‌اند بار دیگر پای منبر او باز می‌گردند.

زیباکلام ادامه داد: ساز و کار بازگشت آیت الله هاشمی به تریبون نماز جمعه این است که مسئولین با افراطیونی که تهدید کرده‌اند در صورت حضور آیت الله هاشمی در تریبون نماز جمعه علیه او شعار خواهند داد برخورد کنند چراکه این افراد شناخته شده هستند و مسئولین امنیتی کشور به راحتی می‌توانند آن‌ها را کنترل کرده و به آن‌ها بگویند حق توهین به خطیب نماز جمعه را ندارند چراکه طی چهار سال هرچه خواستند عنوان کردند اما مردم حرف آن‌ها را باور نکردند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل یک اقلیت چند ده نفره برای مسئولین امنیتی کشور کار دشواری نخواهد بود، گفت: راهکار این است که مسئولین به این جمع اندک به شکل جدی بگویند اگر توهینی به آیت الله هاشمی صورت گیرد مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز