خبرگزاری کار ایران

غروی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جامعه مدرسین با رفتار چند نفر تجزیه‌ نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۷

این عده خاص در قبال رفتاری که داشتند آسیب‌هایی را به جامعه مدرسین وارد کردند ولی این آسیب‌ها در حدی نبست که تجزیه را به دنبال داشته باشد با این حال این افراد باید به جبران این رفتار خود و آسیب‌هایی که به جامعه مدرسین وارد کرده‌اند تلاش کنند.

ایلنا: عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: جامعه مدرسین در پی رفتار بد چند فرد خاص و محدود تجزیه نمی‌شود و اعلام می‌کنم که آیت‌الله مصباح یزدی خلاف نظر اکثریت اظهار نظری نداشتند ولی اعلام حمایت ایشان از لنکرانی آن هم بیش از اعلام نظر شورای نگهبان و بدون توجه به ارای اکثریت کار خوبی نبود.

حجت‌الاسلام سید محمد غروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا که از او درباره واکنش آیت الله محمد یزدی نسبت به عملکرد آیت الله مصباح یزدی در انتخابات و احتمال تجزیه جامعه مدرسین پرسیده بود گفت: آقای مصباح یزدی هیچ اظهار نظری در مورد نظر اکثریت جلسه برای شرکت در انتخابات نداشتند بلکه عده‌ای مغایر با این نظر اکثریت در انتخابات از فرد دیگری حمایت کردند.

به گزارش ایلنا جامعه مدرسین در جلسه‌ای بنا بر نظر سنجی و با توجه به اکثریت آرا قرار بود که در این انتخابات از اقای ولایتی حمایت کند ولی پس از این جلسه عده‌ای در انتخابات اعلام کردند که نظر اکثریت را قبول ندارند و در انتخبات از ولایتی حمایت نکردند و در پی همین اتفاق، احتمال تجزیه جامعه مدرسین مطرح شد.

عضو جامعه مدرسین در رابطه با رفتار این اعضای جامعه مدرسین، گفت: متاسفانه این افراد اظهار نظر‌ها و مناقشاتی اتخاذ کردند که این رفتار قابل تامل است ولی با وجود رفتارهای متعارض این افراد نمی‌توان معنای تجزیه و انشعاب را در جامعه مدرسین برداشت کرد چراکه اینجامعه از بزرگان و صاحب‌نظرانی بهره‌مند است لذا رفتار و عملکرد عده‌ای خاص نمی‌تواند بر آن تاثیر مستقیم بگذارد.

غروی ادامه داد: این عده خاص در قبال رفتاری که داشتند آسیب‌هایی را به جامعه مدرسین وارد کردند ولی این آسیب‌ها در حدی نیست که تجزیه را به دنبال داشته باشد با این حال این افراد باید به جبران این رفتار خود و آسیب‌هایی که به جامعه مدرسین وارد کرده‌اند تلاش کنند.

وی تعجب خود را نسبت به اظهارات و انتقاد‌های اخیر آیت‌الله محمد‌ یزدی اعلام کرد و افزود: نمی‌بایست ایشان اختلاف و اظهار نظر عده‌ای خاص را مبنی بر تجزیه جامعه مدرسین عنوان می‌کرد چراکه همچنان جامعه مدرسین به قوت خودش باقی و جلسات همانند گذشته در حال برگزاری است.

غروی ادامه داد: اظهار نظر سه تا چهار نفر خاص در مقابل اکثریت جامعه مدرسین آن‌چنان قدرت ندارد که بتواند موجبات تجزیه و اختلاف را فراهم کند و همچنین نباید چنین اتفاقی این‌گونه به رسانه‌ها کشانده می‌شد.

عضو جامعه مدرسین به جایگاه علمی و فلسفی آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان همواره طبق نظر خود عمل کرده‌اند و هماهنگی با نظر جمع را وظیفه خود نمی‌دانند.

وی همچنین به حمایت آیت الله مصباح یزدی از لنکرانی در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: اینکه ایشان پیش از اعلام رد صلاحیت‌ها از آقای لنکرانی حمایت خود را اعلام کرده بودند یک واقعیت است و با توجه به اینکه جمع کثیری از نظر ایشان پیروی می‌کنند لذا باید اعتراف کرد که حمایت ایشان پیش از اعلام شورای نگهبان درست نبوده است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: البته این انتقاد‌ها به منظور نادیده گرفتن جایگاه علمی و خدمات آیت الله مصباح یزدی نیست.

غروی همچنین رفتار و عدم اعلام جواب قطعی آیت الله مصباح یزدی در جلسه هماهنگی جامعه مدرسین را تایید کرد و افزود: ما از نحوه رفتار و عملکرد ایشان آگاه هستیم و می‌دانیم که ایشان همواره بر اساس تشخیص خودشان عمل می‌کنند و با توجه به جایگاهشان عده‌ای از مردم از نظر ایشان پیروی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مدرسین جهت ایجاد هماهنگی با افرادی که در انتخابات خلاف نظر اکثریت عمل کرده‌اند جلسه‌ای داشته است، تصریح کرد: نیازی به تشکیل جلسه ویژه با ایشان نمی‌بینیم چراکه جلسات همیشه برای حضور اعضا باز است و ایشان می‌توانند دوباره با حضور در این جلسات در جامعه مدرسین حاضر شوند و حضور یا عدم حضورشان در جامعه مدرسین به اختیار خودشان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این جامعه از حضور بزرگان و عزیزان ارزنده‌ای بهره مند است بنابراین برای ادامه راه و حیات خود وابسته و نیازمند تعداد خاصی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز