خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد

آغاز رونق بازار مسكن تا دوسال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۳

اجاره بها تابعی از قیمت كلی مسكن است و درحال حاضر اجاره بها هم كمی كاهش یافته است ولی چون فصل نقل و انتقالات شروع شده است ممكن است افزایش یابد ولی مطمئنا این افزایش قیمت به مانند سال گذشته بی‌حساب و كتاب نخواهد بود.

كارشناس ارشد بازار مسكن از آغاز رونق خرید و فروش مسكن در كشور از ماه جاری تا دوسال آینده خبرداد.

بیت الله ستاریان كارشناس ارشد بازار مسكن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بااشاره به وضعیت بازار خرید و فروش و اجاره بهای مسكن اظهارداشت: در حال حاضر قیمت‌ها به دلیل جو روانی موجود در كشور تا حدودی كاهش پیدا كرده است ولی این افت قیمت باعث شده بود تا یك ركود موقتی بوجود آید.

وی اضافه كرد: خوشبختانه به دلیل رسیدن به فصل نقل و انتقالات و نیاز به مسكن جامعه این ركود برطرف شد ودر حال حاضر بازار مسکن دوباره با قیمت‌های قبلی وارد مرحله رونق خود شده است.

ستاریان در ادامه در مورد تحلیلی برخی از كارشناسان از بازار مسكن اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان بدون توجه به آمار تقاضا و نیاز به مسکن و تنها با توجه به وضعیت نقدینگی به بررسی بازار مسکن می‌پردازند که این كار صحیحی نیست، این درحالی است‌كه تقاضای مسکن همواره به‌صورت عظیم و بالقوه وجود داشته است اما به دلیل وابستگی بازارها به یکدیگر گاهی در بازار مسکن هم رکود بوجود می‌آید.

وی افزود:  در شهریورماه سال گذشته بازار ارز با تلاطم شدید رو به رو بود كه باعث شد اکثر سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بازار ارز رفته و بازار مسکن وارد رکود موقتی شود.

این كارشناس مسكن با اشاره به اینکه به‌طور طبیعی 9 ماه تا یک سال طول می‌کشد تا بازار سرمایه به ثبات برسد و سرمایه‌ها دوباره به سمت بازار مسکن بازگردند، گفت: در حال حاضر چون بازار ارز به تعادل نسبی رسیده است، بازار مسکن دوباره رونق گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درمورد اجاره بها نیز گفت: اجاره بها تابعی از قیمت كلی مسكن است و درحال حاضر اجاره بها هم كمی كاهش یافته است ولی چون فصل نقل و انتقالات شروع شده است ممكن است افزایش یابد ولی مطمئنا این افزایش قیمت به مانند سال گذشته بی‌حساب و كتاب نخواهد بود.

این کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد: با توجه به شرایط حاضر و ثبات بازار ارز، بازار مسکن در دو سال آینده شاهد رونق است، مگر اینکه اقتصاد با تلاطم ناگهانی روبرو شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز