خبرگزاری کار ایران

بیانیه پانزده انجمن اسلامی دانشجویان به رئیس جمهور منتخب:

دست‌های مداخله گر را کوتاه و چشم‌های تنگ نظر را آگاه کنید

کد خبر : ۸۵۸۱۵

شادی امروز مردم نشان می‌دهد که آراء شما، بازتاب مشکلات و مطالبات مردمی رنج کشیده در صندوق‌های انتخابات بوده و البته جنابعالی هم با حضور و برنامه‌هایتان توانسته‌اید اعتماد عمومی را برگردانید. انشاء ا… که قدر این رأی‌ها را بدانید و به خوبی از آن‌ها پاسداری کنید.

ایلنا: پانزده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب ملت، از ایشان خواستند به مشکلات و مطالبات دانشجویان رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه با اشاره به محدودیت‌های سال‌های اخیر برای فعالیت انجمن‌های اسلامی، آمده است: «خواسته ما دانشجویان در پی تحقق همه شعارهای انقلاب در تمام بخش‌های جامعه این است که در انتخاب وزرای فرهنگی و مسئولین مرتبط با این امور، علاوه بر خدوم بودن و انقلابی بودن به این نکته توجه کنید که فرد انتخاب شده به دور از هر اقدام سلیقه‌ای در مقابل همه افکار به قانون پایبند بوده و سابقه‌ای روشن در ارتباط با فضای فرهنگی دانشجویی داشته باشد.»

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

بسمه تعالی

بیانیه پانزده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور

خطاب به رئیس جمهور منتخب ملت ایران

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب

انتخاب شایسته جنابعالی توسط مردم ایران اسلامی که همراه با آغاز یک حماسه سیاسی بود به شما و مردم عزیز ایران تبریک عرض کرده و از خداوند منان خواهان موفقیت شما در انجام این مسئولیت مهم آنهم در شرایط فعلی کشور هستیم.

مردم عزیز ایران در روز ۲۴ خرداد ۹۲ باری دیگر نشان دادند که از درک سیاسی بالایی برخوردار بوده و علیرغم اغوای بدخواهان و فرصت طلبان، در هر بزنگاهی که انقلاب اسلامی خود را در خطر بینند، با حضور پرشور و آگاهانه در صحنه، خواب تنگ نظران را آشفته می‌کنند.

اینک جشن پیروزی خاتمه یافته و زمان کار و برنامه ریزی برای شناخت مطالبات اقشار مختلف مردم فرارسیده است و در این می‌ان، انجمن‌های اسلامی دانشجویان به عنوان باسابقه‌ترین تشکل دانشجویی به نمایندگی از قشر دانشجو، نخستین مطالبات این قشر را با شما در میان می‌گذاریم:

۱- جناب آقای روحانی! آنگونه که جنابعالی در سابقه خود نشان داده و در پیام خود نیز مطرح کرده‌اید، به شعار‌ها و برنامه‌های خویش پایبندید؛ لذا انتظار داریم حتما عزم جدی خود را بر عمیق‌ترین خواستهٔ جامعه یعنی بهبود اوضاع اقتصادی، معیشتی و بیکاری قرار دهید، مطالبه‌ای که قطعا شما از مردم عزیز بیشتر شنیده‌اید.

۲- جنابعالی در جریان رقابت‌های انتخاباتی نماد خود را «کلید» قرار دادید و این نشانه‌ای بود بر تحقق امیدهای قلبی مردم و پایان اشک‌های حلقه زده در چشمانشان. اینک که این کلید نمادین در مقام نمود و نمایش عملی قرار گرفته، ما دانشجویان نیز دستان شما را به گرمی می‌فشاریم تا با کلید تدبیر و امید، قفل‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را باز کنید.

۳- انصراف جناب آقای دکتر عارف که از مدت‌ها قبل به عنوان نماینده جنبش اصلاحات خود را آماده حضور در عرصه انتخابات کرده بود، زمینه ساز مشارکت هرچه بیشتر مردم و پیروزی جنابعالی گردید. لذا ضمن تشکر و قدردانی از ایشان و همراهانشان در انتخابات، از جنابعالی تقاضا داریم با توجه به تجربیات ارزشمند و همچنین برنامه‌های تدوین شده ایشان به نحو موثری استفاده نمایید؛ به ویژه تجربیات دانشگاهی و شناخت ایشان از مسائل مبتلا به دانشگاه‌های ما که حاصل شنیدن درد دل‌های دانشجویان دغدغه‌مند است.

۴- در دوران تبلیغات انتخاباتی، آنچه که توجه ما را به شما و همچنین دکتر عارف جلب کرد، حمایت از دانشجویان فعال علی الخصوص انجمن‌های اسلامی دانشجویان بود که به طور ویژه مورد تأکید دکتر عارف قرار گرفت. برای ما انجمن‌های اسلامی که علیرغم سوابق درخشان در انقلاب اسلامی و رخدادهای مختلف سیاسی از جمله حماسه دوم خرداد، سالهاست در معرض فشار و آزار نهادهای دانشگاهی و غیردانشگاهی قرار گرفته‌ایم؛

شنیدن دغدغه‌هایمان چون رکود علمی و فرهنگی، انسداد سیاسی و تک قطبی شدن فضا به نفع گروه‌های هوادار دولت، انقباضی شدن فضای دانشگاه‌ها، ایجاد مشکلات برای دانشجویان فعال سیاسیاز زبان کاندیداهای انتخابات و آنهم در جدی‌ترین برنامه‌های رسانه ملی، مایه خرسندی بود.

در طول چند سال گذشته متاسفانه دانشگاه‌های کشور و دانشجویانی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در پی راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی بودند با کسانی مواجه شدند که برخلاف فرمایش رهبری نظام در پی دور کردن دانشگاه از سیاست بودند و در این راه سختی‌های فراوانی تحمل کردند.

اوج این فشار‌ها در یک سال گذشته بود که با بالا گرفتن تب انتخابات، مدیران انحصارطلب راه را بر فعالیت تشکلهای منتقد بستند و مانع از احیای انجمن‌های اسلامی شدند. روسای برخی دانشگاه‌ها در ‌‌نهایت بی‌توجی به قانون از اعطای مجوز فعالیت به انجمن‌های اسلامی سر باز زده‌اند که تعدادشان به بیش از ۱۵ انجمن رسیده است. حتی در برخی دانشگاه‌ها شاهد آن بودیم که شخص ریاست دانشگاه به پشتوانه وزیر محترم و برخی اعضای هیئت نظارت مرکزی بر تشکلهای اسلامی با انجام هر برنامه قانونی مخالفت می‌کند و متاسفانه حتی بعد از انتخاب معنادار شما و مطالبه ملی جهت تغییر این شرایط همچنان رؤسای دانشگاه‌ها رویکرد افراطی و غیر قانونی قبلی خود را ادامه می‌دهند و گویا از شعار اعتدال شما برداشت واقعی نداشته‌اند.

از شما که خطاب به ادعای رقبا در نقد اقدامات امنیتی گذشته فرمودید: «من حقوق‌دان هستم نه سرهنگ»، انتظار داریم با روی کار آمدن دولت جدید، روحی تازه در کالبد دانشگاه‌ها دمیده شده و زخم‌های برجای مانده التیام یابند.

امروز اما مجال گله گذاری از گذشته نیست و باید رو به امید و آینده حرکت کرد. خواسته به حق ما دانشجویان هم که در پی تحقق همه شعارهای انقلاب در تمام بخش‌های جامعه هستیم، از جنابعالی اینست که در انتخاب وزرای فرهنگی و مسئولین مرتبط با امور این سنگر انسان ساز علاوه بر خدوم بودن و انقلابی بودن به این نکته توجه کنید که فرد گمارده شده به دور از هر اقدام سلیقه‌ای در مقابل همه افکار به قانون پایبند بوده و سابقه‌ای روشن در ارتباط با فضای فرهنگی دانشجویی داشته باشد. از شما انتظار داریم دست‌های مداخله گر را کوتاه و چشم‌های تنگ نظر را آگاه کنید تا دانشگاه مجال بازسازی علمی، فرهنگی و سیاسی پیدا کند.

در پایان این نکته را متذکر می‌شویم که شادی امروز مردم نشان می‌دهد که آراء شما، بازتاب مشکلات و مطالبات مردمی رنج کشیده در صندوق‌های انتخابات بوده و البته جنابعالی هم با حضور و برنامه‌هایتان توانسته‌اید اعتماد عمومی را برگردانید. انشاء ا… که قدر این رأی‌ها را بدانید و به خوبی از آن‌ها پاسداری کنید.

بار دیگر پیروزی دولت تدبیر و امید را به همه ایران دوستان تبریک می‌گوییم و برای موفقیت شما در اجرای برنامه‌های خود، توفیق الهی را آرزو می‌نماییم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز