خبرگزاری کار ایران

با گذشت بیش از ۲۰ ساعت:

آتش سوزی در جنگل های دیل - آرو گچساران ادامه دارد

آتش سوزی در جنگل های دیل - آرو گچساران ادامه دارد
کد خبر : ۸۳۹۵۲

بنا به دلایل نامعلومی از حوالی ساعت 16 روز شنبه دوم تیرماه 92 بخشی از اراضی جنگلی و مرتعی در همجواری روستاهای دیل و آرو در شهرستان گچساران طعمه حریق شد.

ایلنا: با گذشت بیش از 20 ساعت آتش سوزی در جنگل های دیل - آرو واقع در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و تمامی تلاش های صورت گرفته، براساس برخی اخبار محلی متاسفانه این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش های دریافتی خبرنگار ایلنا از یاسوج، اگرچه هم اکنون یک فروند بالگرد در حال خاموش کردن آتش بهمراه نیروهای مردمی و دستگاههای اجرایی مرتبط است اما آتش سوزی و دود در بخشی از جنگل ها قابل مشاهده است.

دبیر شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی 30 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی در محدوده روستاهای دیل - آرو در شهرستان گچساران این استان خبرداد.

" سعید نظری " در گفت و شنود اختصاصی با ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه بنا بدلایل نامعلومی از حوالی ساعت 16 روز شنبه دوم تیرماه 92 بخشی از اراضی جنگلی و مرتعی در همجواری روستاهای دیل و آرو در شهرستان گچساران طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه آتش سوزی، نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران به همراه نیروهای مردمی و انتظامی برای خاموش نمودن آتش سوزی در عرصه های عنوان شده فعالیت خود را باتمام توان شروع کردند، اظهارداشت: سخت گذر بودن و کوهستانی بودن مهمترین مشکلات پیشرو در این ارتباط بود.

دبیر شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین گونه گیاهی سوخته شده در محدوده روستاهای دیل - آرو را گونه " بهمن " ذکر و بیان داشت: با استفاده از بالگرد بخشی از آتش سوزی ها خاموش شد.

نظری از همکاری روستانشینان دیل و آرو، نیروهای انتظامی، فرمانداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران که در 20 ساعت گذشته تمام تلاش خود را برای خاموش نمودن آتش در جنگل های روستاهای دیل - آرو از خود نشان دادند تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، در زمان ارسال خبر، بالگرد برارتفاعات منطقه در حال گشت زنی بوده و دود ناشی از آتش سوزی از دور نیز دیده می شود.

جنگل های منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان گچساران واقع شده که پوشش متراکمی از انواع گونه های گیاهی و جانوری در آنها قابل مشاهد است.

این منطقه از مناطق گردشگری محسوب می شود که متاسفانه در برخی اوقات بدلیل رها شدن آتش از سوی گردشگران، خسارات فراوانی به اراضی جنگلی و مرتعی وارد می شود.

روستاهای دیل – آرو با گچساران حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز