خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

بازار تئاتر کودک و نوجوان فعالیت‌های نمایشی را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۴

با توجه به ضعف در نظریه پردازی‌ها و فعالیت مربیان کانون درباره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری سمینار تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در بازار تئاتر می‌تواند موجب تغییر نگرش و نگاه مربیان در حوزه تئاتر کودک و نوجوان شود.

ایلنا: مشاور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است بازار تئاتر کودک و نوجوان باید فضایی باشد که مربیان بتوانند تجارب مفید و موثرشان را ارایه بدهند و از این راه پشتوانه علمی و عملی خود را ارتقاء ببخشند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدمهدی محمودی ادیب، بازار تئاتر را یکی از فعالیت‌های مثبت کانون دانست که می‌تواند به تحقق اهداف کلان کانون در بخش تئاتر کودک منجر شود.
وی با این توضیح که برگزاری نشست‌ها و سمینارها، فراهم‌کردن زمینه‌های هم‌اندیشی صاحب‌نظران، اندیشمندان و دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت برای بهره‌مندی بیشتر از تئاتر کودک و نوجوان در عرصه عمل، باید رویکرد اصلی بازار تئاتر کودک و نوجوان باشد، گفت: با توجه به وجود ضعف در نظریه پردازی‌ها و فعالیت مربیان کانون درباره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری سمینار تخصصی و کارگاه های آموزشی در بازار تئاتر می‌تواند موجب تغییر نگرش و نگاه مربیان در حوزه تئاتر کودک و نوجوان شود. چون نیازهای مربیان از این طریق شناخته و پاسخ به این نیازها داده می‌شود.
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: نشست‌ها اگر به صورت کارگاهی برگزار شود از این طریق زمینه تبادل بین فراگیر و مدرس فراهم می‌شود. دعوت از استادان با تجربه در کنار فعالیت تجربی، می‌تواند زمینه پیوند برقرار کردن نگاه علمی با تجربه را فراهم کند.
وی با این توضیح که برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان فرصتی است تا دست‌آوردهای برگرفته از مفاهیم ارزشی و اسلامی به همگان معرفی شود، اظهار داشت: بازار باید فضایی باشد که مربیان بتوانند تجارب مفید و موثرشان را ارایه بدهند و از این طریق پشتوانه علمی و عملی خودشان را نیز تقویت کنند.
ادیب، تشکیل کارگروه مطالعاتی جهت بررسی نقاط قوت و ضعف بازار تئاتر بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و بررسی میزان تحقق اهداف، توجه ویژه به نمایش‌های کاربردی، فراهم‌کردن زمینه جهت نقد، آموزش و بهبود کیفیت برنامه‌ها، تقویت بیشتر حوزه بین‌الملل و بهره‌گیری از شیوه‌های نو و کارشناسی شده درباره دعوت از مدعوین خارجی همانند بهره‌گیری از رایزن‌های فرهنگی و تدوین برنامه‌ای مدون و شیوه‌ای نو جهت انتقال فرهنگ و تاریخ ایران و مفاهیم و ارزش‌های اسلامی ایرانی برای مهمانان خارجی را از موضوع‌های مهم برای بهتر برگزار شدن بازار تئاتر کودک و نوجوان دانست.
وی برپایی بازار تئاتر کودک و نوجوان را ابتکار خوبی دانست و افزود: برپایی این چنین برنامه‌ها از جمله بازار تئاتر، نوآوری خوبی است و از مدیریت و دبیر این رویداد به دلیل پشتکار و پیگیری‌ها تشکر می‌کنم. این فعالیت بستری را برای جلب مخاطب بیشتر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان و شناسایی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه این حوزه و عرض‌اندام در بخش بین الملل فراهم می‌کند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز