خبرگزاری کار ایران

احمد مسجدجامعی مطرح کرد؛

گزینه‌های احتمالی برای شهردار تهران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۵

گزینه‌هایی چون محسن هاشمی، قالیباف، نجفی، ابتکار و چند گزینه دیگر مدنظر برای شهردار تهران است که با آغاز فعالیت رسمی شورای چهارم در این خصوص تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

ایلنا: احمد مسجدجامعی، گفت: آقای قالیباف در این چند سال اخیر تلاش‌های زیادی کرده است و در تاریخ تهران کارهایی به لحاظ شکلی و ساختاری و کالبدی انجام داده است و اینک باید با توجه به تحولات اخیر در تهران به سمت جلو گام‌های مؤثرتری را برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره گمانه‌زنی‌های مبنی بر حضورش به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دکتر حسن روحانی، اظهار كرد:‌ تلاش ما این است كه چه در شورای شهر و چه در هر مکان دیگری بتوانیم به بهبود وضعیت کشور کمک کنیم و حتما چنین خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم دولت موفق شود.

وی ادامه داد:‌ آقای روحانی در شرایط دشواری کار را آغاز کردند. در مورد برخی از حوزه‌ها مانند حوزه‌های اقتصادی بارها در برنامه‌های تلویزیونی مطالبی مطرح شده است اما واقعیت این است که فرهنگ، رسانه، سینما، کتاب و... در این مدت خیلی آسیب دیدند. به طوری كه مشکلاتی برای نهادهای صنفی در سالهای اخیر ایجاد شده است.

عضو شورای شهر تهران، ادامه داد: در طول همه سالهای دهه 70 و 80 هرگز شاهد برخورد با نهادهای صنفی نبودیم اما در این دوره چنین شد و خانه سینما را تعطیل کردند، در حالی که این تشکل در همه زمان‌ها و با همه گرایش‌ها فعالیت می‌کرد. در سال‌های اخیر سلیقه حاکم شده بود یا از قانون برداشت‌های سلیقه‌ای می‌شد. گویی همه دولت‌های قبلی برداشت نادرستی از قانون داشته‌اند.

عضو شورای شهر تهران همچنین ابراز امیدواری کرد یک ارتباط نزدیک‌تری بین شهر، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به وجود بیاید تا همه این اقدامات به موفقیت دولت جدید منجر شود.

وی درباره انتخاب وی به عنوان رئیس شورای شهر تهران با توجه به تعداد بالای اعضای اصلاح طلب در دور چهارم شوارها،تصریح كرد: اینكه یكی از اعضای اصلاح طلب به عنوان رئیس شورا انتخاب شود، شدنی است چرا که معتقدیم باید شورای شهر را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

عضو شورای شهر تهران با ابراز تاسف از حذف مدیریت یکپارچه شهری در قانون برنامه پنجم نیز حذف شد، گفت: قطعا یکی از راهکارهایی که مورد توجه است، این است بتوانیم جایگاه واقعی شورای شهر را که مطابق با قانون اساسی بازگردانیم.

مسجدجامعی درباره اینکه آیا قالیباف شهردار تهران باقی خواهد ماند یا درباره گزینه‌های جدیدی همچون محسن هاشمی و نجفی بحث خواهد شد، گفت: گزینه‌هایی چون محسن هاشمی، قالیباف، نجفی، ابتکار و چند گزینه دیگر مدنظر است که با آغاز فعالیت رسمی شورای چهارم در این مورد تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

این عضو شورای شهرادامه داد: آقای قالیباف در این چند سال اخیر تلاش‌های زیادی کرده است و در تاریخ تهران کارهایی به لحاظ شکلی و ساختاری و کالبدی انجام داده است و اینک باید با توجه به تحولات اخیر در تهران به سمت جلو گام‌های مؤثرتری را برداریم.
مسجد جامعی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که چرا نتایج آرای کاندیداهای شورای چهارم و منتخبین شهروندان تهرانی برای دوره بعد کمی دیر از سوی فرماندار اعلام شد گفت: در این خصوص بنده به آقای فرماندار صحبت کرده‌ام ضمن اینکه برخی از تخلفات و جابه‌جایی‌های رأی را نیز به وی اطلاع داده‌ام.

وی در مورد شورایاری‌ها نیز افزود: اتفاقی که در شورایاری‌ها افتاد، این بود که مردم از مدیران شهری سوال و مشکلات را به آنها بازگو می‌کردند. مثلا در یک مورد تهران دچار فقر روشنایی است و این یعنی افزایش جرم. به عبارت دیگر مشکلات شهر در نتیجه گفت‌وگوی میان مردم و مسوولین شناسایی و برای حل آن اقدام می‌شد. در واقع برای شناسایی مشکلات شهری، کاتالیزوری لازم بود که این مسایل با سرعت بیشتری پیگیری شود و این همان مدیریت یکپارچه شهری است.

وی با اشاره به دیداری که پس از انتخابات شوراها با فرماندار تهران داشت، اظهار کرد: پس از انتخابات برای تشکر از زحماتی که کشیده شده بود، با فرماندار ملاقات کردم که در این دیدار نیز گفته شد که تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها یک میلیون نفر کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری از شهر تهران بوده است، اما پس از اعلام نتایج، دیدیم این تعداد کمتر است که فکر کنم آنها رای‌شان را داده‌اند!

مسجدجامعی با اشاره به اظهاراتی که هنگام حضورش در شورای شهر مطرح شده بود نیز گفت: عده‌ای می‌گفتند که وزارت ارشاد چه ربطی به شهر دارد و اساسا فرهنگ و هنر چه رابطه‌ای با شهرداری دارند. اما به نظر من شهر دارای یک جنبه زیبایی‌شناسانه است چرا که ساحت انسان در شهر با زیبایی مطرح می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهر و فرهنگ و هنر پیوستگی نزدیکی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: رشد کتابفروشی‌ها با یک سیاست شهری رونق گرفت و این به خاطر این بود که به کتاب فروشی‌ها به عنوان یک بنگاه تجاری نگاه نشد.

وی در ادامه در مورد هزینه فاقد سند در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری گفت: در این مورد "حسن بیادی"، پیگیری‌های بسیاری کرد و به نتایجی رسید که ما از چمران خواستیم این موضوع را در صحن علنی مطرح کند که علی‌رغم درخواست‌های مکرر وی از مطرح کردن موضوع در شورا امتناع کرد.

مسجد جامعی در خصوص عملکرد شورای سوم گفت: شفافیت یکی از نکات برجسته شورای سوم است ضمن اینکه باید در شورای چهارم بحث نظارت را ساختارمند کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر عدم اتمام پروژه ساخت و بازسازی جماران که شهرداری وعده داده بود تا پایان خرداد امسال به پایان برسد، نیز عنوان کرد: شهرداری روی پروژه جماران بسیار کار کرد، چهار سال پیش این پروژه جنجالی به تصویب رسید. در همان زمان هم موانعی چون عدم اعتبارات کافی وجود داشت، اما شهرداری توانست روی این مجموعه طی این چند سال کار کند.

مسجدجامعی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقداماتی که تاکنون انجام شده است پروژه ساخت و بازسازی جماران نیز تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان می‌رسد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره حفظ آثار فرهنگی تهران نیز، گفت: مسوولیت حفظ آثار و میراث تاریخی به عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که ما هم در این خصوص کمک می‌کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز