خبرگزاری کار ایران

اخراج كارگران خارجی از عربستان تشدید شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۰

چكیده: «کارگران خارجی معمولا در شرایط بسیار سختی کار می کنند زیرا هوا بسیار گرم و زمان استراحت معمولا کوتاه است./ با وجود این، دستمزد قابل قبولی که این کارگران می گیرند و می توانند به کشورشان بفرستند، آنها را به حفظ کارشان ترغیب می کند.»

عربستان سعودی تلاش می کند با اخراج کارگران خارجی زمینه را برای کار بیشتر مردم خود فراهم کند.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، عربستان سعودی نیز همانند بسیاری از کشورهای عرب صادر کننده نفت در خلیج فارس، تلاش می کند شمار بیشتری از مردم خود را به سر کار بفرستد و وابستگی خود را به نیروی کار خارجی کم کند. البته این کار سبب افزایش فشار بر کارگران خارجی در این کشور شده است به طوری که بسیاری از آنها مجبور شده اند به کشور خود بازگردند. در عربستان کارگران خارجی معمولا در شرایط بسیار سختی کار می کنند زیرا هوا بسیار گرم و زمان استراحت معمولا کوتاه است.
با وجود این، دستمزد قابل قبولی که این کارگران می گیرند و می توانند به کشورشان بفرستند، آنها را به حفظ کارشان ترغیب می کند.
در واقع هنوز بسیاری از مردم جهان در رویای کار در عربستان هستند. هم اکنون حدود هشت میلیون کارگر خارجی در عربستان سعودی کار می کنند که بیشتر آنها در بخش ساختمان سازی هستند. اما دولت می خواهد شمار کارگران خارجی را کم کند.
بر اساس قوانین جدید همه شرکتهایی که در عربستان سعودی کار می کنند باید ده درصد از نیروی کار خود را از میان مردم عربستان استخدام کنند. این قوانین بیش از همه روی کارگران هندی تاثیر می گذارد که جمعیتشان در این كشور به دو میلیون نفر می رسد. عربستان سعودی برای تشویق کارگران خارجی به خروج از این کشور، پیشنهاد داده است کارگران غیرقانونی اگر به کشورشان بازگردند مشمول عفو می شوند.
تا پیش از سوم ژوئیه که ضرب الاجل تعیین شده برای این طرح است، تا کنون نیم میلیون از کارگران خارجی غیرقانونی درخواست داده اند به کشورشان بازگردند. بعد از آن مقامات عربستان کارگران غیرقانونی را بازداشت و مجازات می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز