خبرگزاری کار ایران

روحانی در تبریز:

فرهنگستان زبان و ادب آذری در تبریز تاسیس خواهد شد

فرهنگستان زبان و ادب آذری در تبریز تاسیس خواهد شد
کد خبر : ۸۰۱۷۱

همایش پرشور انتخاباتی حسن روحانی با حضور گسترده هواداران وی در تبریز برگزار شد/ ادامه دهنده دولت هاشمی و سیدمحمد خاتمی خواهم بود/دولت تدبیر وامید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در کشور وجود داشته باشد./ رسانه ملی را به "رسانه میلی" تبدیل کرده‌اند.

ایلنا- تبریز: همایش پرشور انتخاباتی حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور گسترده هواداران وی در سالن پورشریفی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن روحانی در این همایش سخنانش با احترام به مردم آذربایجان آغاز کرد و گفت: عزیزان سرافراز سرزمین پرافتخار آذربایجان، دختران، پسران، جوانان، ای غیور مردان سرزمین تاریخ ساز ایران، سلام بر شما، سلام بر همه آنهایی که برای وطن ما افتخار آفریدند.

تبریز همواره در تاریخ ایران پیشتاز بوده است

وی ادامه داد:تبریز همواره در تاریخ ایران پیشتاز بوده است در انقلاب مشروطه هم پیشگام بود چون اسطوره‌های انقلابی نظیر ستارخان و باقرخان داشت.

روحانی گفت: شما تبریزی ها خالق 29 بهمن بوده اید، شما در انقلاب، میدان دفاع مقدس و امروز نیز در حماسه سیاسی پیشتاز خواهید بود.

وی تبریز را سرزمین اولین‌ها خواند و گفت: اولین چاپخانه، اولین سالن تئاتر، اولین روزنامه و حتی اولین شهید محراب از تبریز بوده و این شهر صاحب شهریار، علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری است و تبریز سرزمینی است که خانه پدری رهبر انقلاب هم همین جا بوده است.

روحانی که در حین سخنانش با این جمله با شور و نشاط خاصی همراه شده بود اظهار داشت:سلام می‌کنم بر تمام کسانی که برای وطن افتخار آفریدند، شهیدان و جانبازان و افتخار می‌کنم که رییس ستاد من در آذربایجان شرقی یک سردار جانباز است.

وی ادامه داد: سلام بر امام (ره)، سلام بر رهبری و سلام بر همه بزرگان نظام، سلام بر هاشمی رفسنجانی و سلام بر سیدمحمد خاتمی.

روحانی که دوباره با این جملات مجددا سخنانش با تشویق های مردم همراه شده بود ادامه داد: در طول 8 سال گذشت برما چه گذشت و چگونه هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند و اما آن روز که برای انتخابات ثبت‌نام کرد، عکس‌العمل مردم در سراسر کشور، به تمامیت‌خواهان نشان داد اینجا سرزمین ایران، سرزمین اندیشه، درک و تعقل است.

" سلام بر هاشمی درود بر روحانی " و "سلام بر خاتمی درود بر روحانی "

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری که این بخش از سخنانش با شعارهای حمایتی " سلام بر هاشمی درود بر روحانی " و "سلام بر خاتمی درود بر روحانی "همراه شده بود ادامه داد امروز، روزهای سختی بر تمامیت‌خواهان می‌گذرد.

وی به استقبال مردم اشاره کرد و افزود: من فکر نمی‌کردم زمانی که به ورزشگاه شهید شیرودی تهران بروم،صداوسیما، از آن جمعیت کثیر با 30 هزار نفر فقط با یک شات بسته گوشه‌ای را از آن نشان دهد.

که این هنگام شرکت کنندگان در این اجتماع با شکوه بارها سردادند: " عیبی‌یوخدی" (عیبی ندارد).

رسانه ملی را به "رسانه میلی" تبدیل کرده‌اند

روحانی افزود: صداوسیما زحمتکشان فراوانی دارد که در برابر همه اینها سر تواضع فرود می‌آورم اما چند نفر که انگشت‌شمارند این رسانه ملی را به "رسانه میلی" تبدیل کرده‌اند و در این انتخابات شما باید خود رسانه باشید و امروز این سخنان را خودتان به دیگران برسانید، چون صدای من و بیان شما در صداوسیما پخش نخواهد شد.

" عیبی‌یوخدی"

که بازهم مردم حاضر در جلسه در پاسخ به او دوباره سردادند:"عیبی یوخدی".

روحانی با بیان اینکه جوانان غیور، دنیا درد فراوان در دل دارد با اشاره به بیتی از شعر شهریار به زبان ترکی ادامه داد:دنیایالان دونیا سلیمانان نوح دان قالان دونیاده، تاریخ روزهای سختی را به خود دیده است اما ما در روز 24 خرداد روز سرنوشت خود را خواهیم ساخت و ما در 25 خرداد روز پیروزی را خواهیم دید.

تمامیت خواهان این شرایط دیگر بس است

وی خطاب به تمامیت خواهان و به وجود آورندگان شرایط نامساعد برای کشور در عرصه های مختلف گفت: ای کسانی که این همه گرفتاری و فشار اقتصادی برای مردم به ارمغان آورده اید اکنون دیگر بس است.

روحانی ادامه داد:ای کسانی که بیکاری سه میلیون و 500 هزار برای کشورفراهم کرده اید دیگر بس است ای کسانی که بنام سیاست تهاجمی این همه فشار در روابط خارجی به وجود آورده اید دیگر بس است.

دولت تدبیر وامید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آینده با دست مبارک شما ورای مردم انتخاب خواهد شد اظهار داشت: دولت تدبیر وامید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در کشور وجود داشته و در برابر خانواده خود شرمنده باشند.

روحانی به افزایش تعداد معتادان در کشور اشاره کرد و گفت: آیا می دانید چند میلیون معتاد در کشور داریم؟ علت آن این بوده که نگذاشتند نشاط و شادی در این جامعه وجود داشته باشد و جوانان مجبور شدند به نشاط کاذب پناه ببرند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیرو امید دولت خودشیفتگی، چندمحوری و تمرکزگرا نیست افزود: چه ضرری از نیروهای بومی لایق دیدید که آنها را کنار زدید.

روحانی گفت: بگذارید در آذربایجان قهرمان ترک‌زبان، مدیران استانی و شهرستانی از خودشان باشند، ما که در خود آذربایجان افراد فهیم، لایق شجاع و مدیر فراوان داریم،ما در تهران هم می‌بینیم که اقتصاد تهران و بازار دست آذری‌هاست ما در حوزه علمیه هم بخشی از علمای بزرگ هم از آذری زبانهاست در میان نویسندگان، استادان دانشمندان و نخبگان بخش مهمی از آذری‌زبانان هستند. پس تمرکززدایی را بگذاریم و اجازه دهیم مردم به دست خودشان جامعه خودشان را اداره کنند.

آذربایجان ایستمین کوراولسون

حامیان وی در این حین یکصدا سردادند: آذربایجان ایستمین کوراولسون.

که روحانی پاسخ داد: آذربایجان یعنی چشم و چراغ ایران، آذربایجان یعنی حافظ انقلاب، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی.

که مردم پاسخ دادند: آذربایجان اویاخدی روحانی دایاخدی

در دولت تدبیر و امید زنان و مردان به لحاظ حقوق اجتماعی برابر هستند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید زنان و مردان به لحاظ حقوق اجتماعی برابر هستند، گفت: در این دولت خیابان و کوچه ناامنی برای دختران و زنان نخواهد بود

روحانی افزود: زنان و دختران جامعه ما خود عفت را می‌شناسند و اینجا سرزمین عفت و پاکی است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید کارها در دست مردم خواهد بودخاطرنشان کرد: در این دولت نظام های صنفی وانجمن های حرفه ای نقش اساسی خواهند داشت.

فرهنگستان زبان و ادب آذری در شهر تبریز تاسیس خواهد شد

روحانی خطاب به مردم آذربایجان اضافه کرد: برای آذربایجان در دولت تدبیر و امید شاهد تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری در شهر تبریز خواهیم بود.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید برای بیماران صعب‌العلاج و درمان بیماری‌های خاص کارت هوشمند طراحی خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت وی راه تکاملی دولت هاشمی و سیدمحمد خاتمی خواهد بود، افزود: ما اعتدال، عقلانیت و میانه روی را جایگزین افراط وخودسری خواهیم کرد وسیاست خارجی امروز تغییر خواهد کرد

روحانی خاطرنشان کرد:ما اهل تسلیم در برابر بیگانگان نیستیم ولی اهل تعامل هستیم و سیاست خارجی دولت آینده تعامل سازنده با جهان خواهد بود.

وی گفت:در دولت آینده شرایطی فراهم خواهد شد که دانشگاه برای دانشجویان مکان امن و محیط علم و تحقیق آزاد باشد ونتیجه تحقیق در اختیار محققان باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت آینده اقتصاد را از وضع فعلی نجات خواهیم داد و اخلاق را احیا می کنیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات 24 خرداد گفت: در 24 خرداد در روز سرنوشت هر نفر با خود 10 نفر پای صندوق‌های رای بیاورد.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود از اینکه نتواست بیش از این در حضورمردم آذربایجان شرقی و دیگر شهرهای این استان عذرخواهی کرد.

همین گزارش حاکی است ورزشگاه پورشریفی تبریز از ساعتها قبل از سخنرانی روحانی مملو از جمعیت بود و تعداد کثیری از هواداران وی نتوانستند به دلیل ازدحام جمعیت در سالن حضور یابند.

همچنین خیابان های اطراف و اصلی تبریز نیز به دلیل حضور گسترده حامیان روحانی با ترافیک همراه شده بود.

حاضران در سالن پورشریفی پرچم های بنفش رنگ، پوسترهای تبلیغاتی و پلاکارهایی مملو از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی را در دست داشتند و در طول سخنرانی بارها با شعارهای حمایتی و تشویق های خود سخنرانی روحانی را با وقفه مواجه ساختند که روحانی با پاسخ دادن به زبان ترکی و استفاده از شعار ها و اشعار ترکی با آنان همصدا شد.

اقشار مختلف مردم تبریز که به صورت خودجوش در سالن محل سخنرانی تجمع کرده بودند شعارهایی از جمله آذربایجان بیر کلام روحانی والسلام، روحانی روحانی امید هر روحانی، روحانی کلید سرمنزل مقصود در دستان شماست، شما با تدبیرتان امیدرا زنده کردید، صلی علی محمد، بوی بهشتی آمد، درود بر خاتمی سلام بر روحانی، درود بر هاشمی سلام بر روحانی، آذربایجان اویاخدو انقلابا دایاخدی،عارف – روحانی ائتلاف ائتلاف سرمی دادند

حضور برخی از مسئولین استان از جمله حاج کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین برخی از مدیران دوران اصلاحات از جمله علی عبدالعلی زاده استاندار اسبق آذربایجان شرقی و وزیر دولت خاتمی، محمدزاده استاندار اسبق آذربایجان شرقی، شکور اکبرنژاد نماینده سابق مردم تبریز آذرشهر و اسکو در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و سیدحسین حسینی نماینده سابق مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران سابق استانداری آذربایجان شرقی از دیگر ویژگی های این مراسم بود.

حضور دانشجویان، کارگرن، بازنشستگان اعضای خانه کارگر تبریز و اعضای اتحادیه پیشکسوتان کارگری کشور شاخه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گسترده بود.

همچنین روحانی که قرار بود که پیش از سخنرانی در سالن پورشریفی تبریز با آیت اله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کند به دلیل ازدحام بیش از حد محل سخنرانی و نزدیکی آن با منزل امام جمعه تبریز امکان دیدار حضوری را پیدا نکرد و به صورت تلفنی با وی گفتگو کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز