خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان:

انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۸۵

با تعطیلی دانشگاه‌ها موافق نبودیم‌/سه ساعت پس از برگزاری انتخابات می توانیم آراء را اعلام کنیم/ بازداشت شدگان در مراسم ترحیم آیت الله طاهری آزاد شدند.

ایلنا: رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با استناد به آخرین نظرسنجی مراکز رسمی از آراء نامزدهای ریاست جمهوری، پیش بینی کرد: به احتمال زیاد امسال سه انتخابات برگزار می شود زیرا در مرحله اول کاندیدایی اکثریت آراء رابه دست نخواهد آورد و انتخابات به مرحله دوم می کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران، تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در این استان را سه میلیون و 198 هزار و 743 نفر شامل 83 هزار و 43 رای اولی اعلام کرد و افزود: با اضافه شدن 800 شعبه جدید تعداد شعب اخذ رای در استان به سه هزار و 77 شعبه با شش هزار و 154 صندوق اخذ رای رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: تعداد شعبه های اخذ رای در کلانشهر اصفهان و حومه 898 شعبه است در حالیکه در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری 630 شعبه بود.

وی با اشاره به این که امسال 10 هزار و 189 نفر داوطلب حاضر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و همه سلایق سیاسی در بین آنها حضور دارند، تصریح کرد: انتخابات پیش رو بهانه‌ای برای خدمت رسانی به برخی از روستاها شد چراکه پوشش‌های تلفن همراه و برق در روستاهایی که نبوده است برای انتخابات فراهم شده است و امسال فقط در 20 روستا کسی برای انتخابات شوراها ثبت نام نکرد در حالی که در دوره قبل در 80 روستا این اتفاق افتاد.

سه ساعت پس از برگزاری انتخابات می توانیم آراء را اعلام کنیم

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان مسن ترین نامزد انتخابات شوراهای اسلامی را 86 ساله در شهر اصفهان و جوانترین را 25 ساله در شهرضا معرفی کرد و گفت: با اتمام زمان رای گیری، هر دو صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها فک پلمپ می شود، ابتدا تطبیق آرا صورت می گیرد و سپس شمارش صندوقهای ریاست جمهوری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه حدود سه ساعت پس از برگزاری انتخابات می توانیم آرای ریاست جمهوری را به سامانه مربوط اعلام کنیم، تصریح کرد: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت ملی اعلام خواهد شد، شمارش آرای انتخابات شوراها در کلانشهر اصفهان نیز که در 48 ساعت انجام می شود.

با تعطیلی دانشگاه‌ها موافق نبودیم‌

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به نتایج نظرسنجی های صورت گرفته، گفت: با تصمیم وزارت علوم برای تعطیلی دانشگاه‌ها پیش از انتخابات موافق نبودیم، اما آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شاهد مشارکت خوب و پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود.

اسماعیلی اصفهان را برترین استان کشور در برگزاری مطلوب انتخابات مجلس نهم رتبه و نخستین استانی که ستاد انتخابات در آن راه اندازی شد، خواند و ادامه داد: بیشترین تأیید صلاحیت انتخابات شوراها را در همین دوره مربوط به اصفهان است و کسانی که اسامی آن‌ها روز 16 خرداد در ابلاغیه نهایی معرفی شده است می‌توانند تبلیغ کنند و هیچگونه بحثی مبنی بر اینکه برخی از نامزدها انصراف بدهند قابل قبول نیست.

در مراسم ترحیم آیت الله طاهری تعدادی برای بازجویی احضار شدند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت بازداشت شدگان در مراسم ترحیم آیت الله طاهری گفت: مدل مدیریت بحران های امنیتی در اصفهان، یکی از مصادیق ظرفیت های انسانی استان است که سالهای گذشته در حوزه تأمینی و امنیت استان موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است.

وی با اشاره به این که در 4 سال اخیر کم نبوده است حوادثی که اگر ذره‌ای تدبیر لازم به عمل نمی‌آمد تبعات گسترده امنیتی را در بر می‌داشت، یادآور شد: دوره مدیریتی ما در اصفهان با فوت آیت الله منتظری آغاز شد و در پایان کار نیز با فوت آیت الله طاهری روبرو شدیم که همگی بحران ها به خوبی مدیریت شدند، در مراسم ترحیم وی نیز تعدادی برای بازجویی احضار شدند که تا ظهر دیروز همگی آزاد شدند و کسی را با این اتهام در محاکم قضایی یا حوزه های امنیتی نداریم.

وی پیش بینی و پیش گیری را 2 مبنای سیاست استان در امنیت استان دانست و خاطرنشان‌كرد: مراسم ترحیم آیت الله طاهری نیز بدون کمترین حاشیه برگزار شد.

وی خشکسالی و جریانات شرق اصفهان را پتانسیل تبدیل به یک بحران بزرگ امنیتی عنوان کرد و گفت: در این موضوع نیز اصلا سیاسی نگاه نکردیم و برای امنیت و اقتصاد شرق اصفهان تلاش کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان از تحقق مدیریت واحد بر زاینده رود خبر داد و گفت: از مصرف استان چهارمحال، مصرف حوزه صنعت و سایر مصارف کم کرده‌ایم تا آب در زاینده رود جاری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز