خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به نحوه بازخرید رخ داد:

تجمع رانندگان اتوبوسرانی شیراز در مقابل شورای شهر

asdasd

این تعداد از رانندگان که از سال ۱۳۸۱ از این سازمان باز خرید شده‌اند، رعایت نشدن حداقل حقوق و مزایا، رعایت نشدن عنوان شغلی در پرداخت حق بیمه و عدم تحقق وعده رئیس جمهور در خصوص تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شرکتی را به اصلی ترین دلایل اعلام اعتراض خود بیان کردند.

۵۹ تن از رانندگان سازمان اتوبوسرانی شیراز با حضور در مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر، در اعتراض به آنچه که آن‌ها را عدم تحقق وعده‌های مسئولین می‌خواندند تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، این تعداد از رانندگان که از سال ۱۳۸۱ از این سازمان باز خرید شده‌اند، رعایت نشدن حداقل حقوق و مزایا، رعایت نشدن عنوان شغلی در پرداخت حق بیمه و عدم تحقق وعده رییس جمهور در خصوص تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شرکتی را به عنوان اصلی‌ترین دلایل اعتراض خود بیان کرده‌اند.

یکی از این رانندگان در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: پس از بازخرید اجباری در اواخر سال 81، با تصمیم مسئولان وقت سازمان اتوبوسرانی در ازای بستانکاری رانندگان از سازمان، به هرکدام از رانندگان یک اتوبوس واگذار شد که این واگذاری آغاز مشكلات ما بود.

این راننده افزود: اتوبوس‌هایی که سازمان به ما واگذار کرد، مستعمل بودند که هرکدام از ما مجبور شدیم در آن سال برای راه اندازی هر کدام از آن‌ها ملبغی حدود ۳میلیون تومان هزینه کنیم.

این در حالی است که به گفته این راننده کرایه نفری ۲۵ تومان در آن زمان و عدم تخصیص یارانه به رانندگان جهت هزینه‌های تعمیرات و نگهداری این اتوبوس‌ها، زندگی بعضی از آن‌ها را با مشكلات جدی مواجه كرده است.

یکی دیگر از این رانندگان نیز در تکمیل صحبت‌های همکار خود گفت: اگر سازمان اتوبوسرانی حق و حقوق ما را به عنوان یک راننده پرداخت كند همه ما بازنشسته می‌شویم و بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود.

این راننده که به گفتهٔ خودش ۲۲ سال سابقه بیمه دارد می‌گوید: از سالی که ما باز خرید شده‌ایم و به اجبار در بخش خصوصی مشغول به كار شدیم، بیمه ما نه به عنوان راننده بلکه به عنوان وردست اعمال شده و همین تخلف باعث شده تا شغل ما شامل شرایط مشاغل سخت و زیان آور نشود.

وی ادامه داد: از آنجا وعده رییس جمهور مبنی بر تغییر وضعیت نیروهای شرکتی محقق نشده است، ما حتی از داشتن یک کارت شناسایی معتبر هم محروم هستیم.

در حالیکه تلاش برای کسب اطلاع از مسئولان سازمان اتوبوسرانی در این خصوص بی‌نتیجه ماند، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مشکلات این رانندگان گفت: ما در شورای دوم و سوم در این خصوص مصوبه‌ای داریم که با اختصاص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار مشکلات این عده از شهروندان مرتفع شود.

به گفته احمدرضا نقیب‌زاده قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه مشکلات این ۵۹ تن از رانندگان سازمان اتوبوسرانی حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز