خبرگزاری کار ایران

صادق موسوی به برگزاری بازار تئاتر كودك و نوجوان در تهران تاکید کرد

کد خبر : ۷۹۶۸۵

كانون هدف‌گذاری صحیحی داشته و در حوزه‌ای وارد شده است كه مشابه آن در دیگر نهادهای مرتبط با تئاتر دیده نمی‌شود.

ایلنا: سیدصادق موسوی، مدیرمجموعه تئاترشهر، می‌گوید: مسوولان برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان هیچ‌گاه به فكر انتقال بازار به شهری غیر از تهران نباشند، برپایی این رویداد در تهران به دلیل وجود امكانات و تمركز بیشتر جمعیت هنرمندان نتایج بهتری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری «بازار تئاتر کودک و نوجوان»، موسوی گفت: برگزاری بازار تخصصی تئاتر كودك و نوجوان ایده بسیار خوبی است و باید از آن حمایت شود.

وی ادامه داد: نكته مهم، برگزاری بازار تئاتر كودك و نوجوان در تهران است؛ برخلاف سیاستی كه می‌گوید رویدادها و جشنواره‌ها باید در شهرستان‌ها برگزار شود برپایی این رویداد در تهران به دلیل وجود امكانات و تمركز بیشتر جمعیت هنرمندان نتایج بهتری خواهد داشت. تاكید دارم مسوولان برگزاری این بازار هیچ‌گاه به فكر انتقال بازار به شهری غیر از تهران نباشند، چون این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز یك جریان خوب برای حركت به سمت هرچه تخصصی‌تر شدن جریان تئاتر كودك و نوجوان شود.

مدیر مجموعه تئاترشهر از برگزاری بازارهای تئاتر در كنار جشنواره‌ها گفت و اظهار داشت: برگزاری بازار تئاتر كودك و نوجوان به صورت تخصصی و مجزا از جشنواره‌ها بسیار تاثیرگذارتر از برگزاری آن در كنار جشنواره‌ها خواهد بود چراكه به دلیل گزینشی بودن ما شاهد حضور تمام هنرمندان در جشنواره‌ها نیستیم.

وی با بیان این كه مخاطبان بازار تئاتر کودک و نوجوان مردم عادی هستند، افزود: این رویداد می‌تواند با شیوه برگزاری كه درنظر گرفته به عنوان مكملی برای جریان تئاتر كودك و نوجوان عمل كند.

موسوی ادامه داد: كانون هدف گذاری صحیحی داشته و در حوزه‌ای وارد شده است كه مشابه آن در دیگر نهادهای مرتبط با تئاتر دیده نمی شود. یكی از مشكلاتی كه در رابطه با برگزاری رویدادها با آن مواجهیم موازی كاری است. اما بازار تئاتر كودك و نوجوان با فعالیت‌ دستگاه‌های دیگر هم‌پوشانی ندارد و به طور قطع یك كمبود را جبران می‌كند.

موسوی در پاسخ به این پرسش كه نهادها چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از امكانات موجود به برگزاری چنین رویدادی یاری برسانند، اظهار داشت: تجربه نشان داده كه نباید از دستگاه‌های مختلف انتظار كمك داشت و اگر قرار باشد دستگاه‌ها به امید یكدیگر باشند با مشكل مواجه می‌شوند. امیدوارم سازمان‌هایی مانند سازمان تبیلغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری تهران و مركزهنرهای نمایشی بتوانند انرژی خود را برای كمك به كانون و برگزاری هرچه بهتر این رویداد بسیج كنند.

موسوی در ارتباط با راهكارهای حركت بازار تئاتر كودك و نوجوان در جهت اهداف بلند مدت برای بین‌المللی شدن، توضیح داد: اگر بازار تئاتر با راه‌اندازی یك سایت چندزبانه فعال كه عمر آن فقط به روزهای برگزاری رویداد معطوف نباشد، در طول سال با شركت كنندگان ارتباط داشته باشد و به پرسش های احتمالی شركت كنندگان پاسخ دهد به خوبی می‌تواند در این جهت گام بردارد. امیدوارم بازار تئاتر كودك و نوجوان ایران روزی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی ادامه داد: بازار از طریق این سایت فعال امكان جذب حامیان مالی را دارد و حتی در ایام غیر از زمان برگزاری می‌تواند گروه‌های نمایشی كودك و نوجوان را در سطح بین‌الملل برای اجرای نمایش به كشور‌های دیگر معرفی كند.

موسوی اضافه کرد: بازار كارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی را نیز برگزار می کند و سالی یك مرتبه توانایی‌های گروه‌ها در زمینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد. بركات این عمل در آینده متوجه جوانان و هنرمندان كشور ما می شود.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از ۸ تا ۱۲ تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز