خبرگزاری کار ایران

جمع‌بندی كاندیداهای ریاست جمهوری/۴

محمد غرضی: متكی به فرهنگ محفوظات و مدرک‌گرایی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۴

متاسفانه از سال 1304 فرهنگ محفوظات و مدرک‌گرایی اضافه شد و امروز همین فرهنگ ما را به سمتی برده که یک جوان حتی تا 27 سالگی در دانشگاه هیچ فنی یاد نمی‌گیرد و فقط به محفوظات و مدرک گرایی تکیه می‌کند.

ایلنا: محمد غرضی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع‌بندی خود در مناظره فرهنگی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران یک مجموعه فرهنگی در طول تاریخ است که قبل و بعداز اسلام نیز وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به عظمت تاریخی ایران گفت: ایران فرهنگ غنی قبل از اسلام داشته است و اینکه اسلام در این کشور حاکم شد پیروزی‌اش بر حاکم بوده است نه بر مردم.

غرضی با اشاره به خدمات ایرانیان به اسلام افزود: این ایرانیان بودند که خاندان پیامبر(ص) را از دست بنی امیه رهایی بخشیدند و آن ثمره‌ی جدا کردن نگاه سیاسی از مسائل اجتماعی است زیرا جریان اجتماعی ما یک جریان فرهنگی است که از مرزها نیز گسترده‌تر رفته است.

غرضی افزود: اینکه اسلام در ایران و منطقه بزرگ شده است به خاطر شرایط و جریانات اجتماعی است و نشان می‌دهد شیعه از ابتدا یک فرهنگ غنی داشته است. نمونه‌های آن این است که به طور مثال در تمام طول دولت صفوی یک جنگ داخلی نیز به وجود نیامده است.

وی با اشاره به تاثیر فرهنگ در انقلاب اسلامی گفت: این فرهنگ عمومی جامعه بود که نظام را ساخت و ما توانستیم بر آمریکا پیروز شویم. ما در زمان جنگ هیچ گاه برای اعزام نیرو به اجبار تن نداده بودیم و اجباری مطرح نبود.

غرضی با اشاره به لزوم اصلاح بحث آموزش گفت: متاسفانه از سال 1304 فرهنگ محفوظات و مدرک‌گرایی اضافه شد و امروز همین فرهنگ ما را به سمتی برده که یک جوان حتی تا 27 سالگی در دانشگاه هیچ فنی یاد نمی‌گیرد و فقط به محفوظات و مدرک گرایی تکیه می‌کند.

غرضی ادامه داد: ما باید بجای آنکه از نیروهایمان به عنوان یک نیروی سخت افزاری اسفتاده کنیم باید به سمت نرم افزار و تکنولوژی حرکت کنیم و از آنها به عنوان یک نیروی نرم افراز که قابلیت بیشتری دارد؛ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در بحث سلامت نیز می‌توان با هزینه اندک یک شبکه سلامت هوشمند ایجاد کنیم و بسیاری را مداوا کنیم. به طور مثال امروز 12 میلیون نفر دچار بیماری چاقی هستند که هر 100 نفر آنها را می‌توان با یک پرستار درمان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز