خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی:

امیدواریم بتوانیم در انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۸

آن چیزی که انسان‌ها را در لحظات سخت و نشاط می‌تواند بر مدار اعتدال نگاه دارد امید به خدا، فردا و آینده است/امیدوارم امید به خدا در دلهای ما نهادینه شود و خداوند هر کسی را که به این امید خیانت می‌کند، ناامید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم بتوانیم در انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فرزند یادگار امام(ره) در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،گفت:پنجاه سال پیش در چنین روزهایی نهضت بزرگ امام عظیم‌الشان ما آغاز و نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین شد به گونه‌ای كه امام آن را سرآغاز نهضت بزرگ خودشان می‌دانستند و با تکیه بر اهمیت آن روز، آن را عزای عمومی برای همیشه اعلام کردند.

وی ادامه داد: در آن روز جهان ما و جامعه ما به گونه‌ای بود که کمتر می‌شد تصور کرد در او یک انقلاب در جهت اهداف دینی شکل گیرد.

فرزند یادگار امام(ره) اظهار داشت: بعد از فوت ایت الله بروجردی و ضعفی که حکومت احساس می‌کرد در ناحیه مرجعیت شیعه واقع شده است حکومت به نوعی اقتدار خودش را در عرصه مختلف بعد از کودتای ۲۸ مرداد تثبیت کرده بود و از جهتی حوزه‌های علمیه دارای یک رکود بود به گونه‌ای که امام بعد‌ها وقتی از آن تاریخ یاد می‌کنند همواره آن روز‌ها را روزهای تلخ سكوت حوزه‌ها و متدینین می‌دانند. نقش مقدس مابان و متحجرانی که در آن روز بدترین برخوردها را با اهل نظر و فکر داشتند به گونه‌ای بود که امام می‌گفتند ظرف آب فرزند مرا به جرم فلسفه گفتن آب کشیدند، از سوی دیگر جریان‌های گفتمان انقلابی آن روز نیز هر گونه عملکرد انقلابی را نوعی ارتجاع می‌دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: جریان‌های چپ که گفتمان انقلابی آن روز بود هر گونه حرکت دین دارانه را نوعی ارتجاع و عقب گرد می‌دانستند و این امور فضایی را ایجاد کرده بود که کسی باور نمی‌کرد بشود در این دنیایی که دوستان پراکنده و دشمنان در یک نقطه اتفاق نظر دارند و آن عدم پیروزی جریان معنویت گرا است بتوان پرچم دین داری و اندیشه دینی را برافراشت.

وی با بیان اینكه امام در شرایطی علم دینداری را در دنیا بلند کرد که در دنیا می‌گفتند خدا و دین از بین رفته و دوره این سخن‌ها تمام شده است، گفت:نه غربی‌ها دین را درعرصه اجتماع تاثیرگذار می‌دانستند و نه شرقی‌ها برای دین بیش از ارزشی قائل بودند.

وی تصریح كرد: آن چیزی که امام را در این عرصه وارد کرد و امام توانست با اتکا به آن نقطه حرکت خود را آغاز کند امید به خدا، امید به فردا و به طور کلی اصل امید در دل‌ها بود. ما در زندگی امام هر جا که نگاه کنیم این رجا و امید به خداوند متعال را بزرگ‌ترین نقطه و مهم‌ترین کانون زندگی می‌بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: شهید مطهری پس از اینکه از فرانسه می‌آید از او پرسیدند در امام چه نکته بارزی را مشاهده کرده‌اید؟ او گفت من امام را دیدم در حالی که چهار ایمان داشت؛ ایمان به خدا، ایمان به راه خودش، ایمان به مردم خودش و ایمان به هدف خودش. راه و مردم به عنوان بزرگ‌ترین پتانسیلی بود که می‌توانند این راه به نتیجه برسانند. این ایمان نتیجه‌اش امید است. در تمام پیام‌های امام و در بسیاری از سخنان ایشان این امید به خدا موج می‌زند. در تمام این فراز و فرود‌ها این چیزی که امام را در دورن خودش در نفس خودش مطمئن می‌کند این امید به فردا و امید به خدا است.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: در شرایطی که نهضت به ظاهر ضعیف شده بود و امام دستگیر و بعد به ترکیه تبعید شد و در شرایطی که در ترکیه سخت‌ترین روزهای زندگی امام(ره) رقم خورد به گونه‌ای اجازه پوشیدن لباس روحانیت را نداشت، همین امید به خداوند بود که در وجود امام باعث پیروزی‌های آینده شد و آن روزی هم که شاهد پیروزی نهضت امام(ره) بودیم این امید در دل امام با همان شدت متبلور شد.

وی افزود: در مقابل، آن روزی هم که فتح و ظفر از راه رسید باز هم ایمان باعث شد غرور، حضرت امام را نگیرد و به محض این که پیروزی فرا رسید هشدار دادند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی بدانید من و شما کاره ای نیستیم و تقدیر جهان دست دیگری است و اگر او اراده کند هر آن چه مد و نظرش است، واقع می‌شود.

نوه امام خمینی(ره) در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ماه رجب ماه امید و رحمت خداست و درس امام(ره) برای ما در طول زندگی خودمان و همواره آن چیزی که می‌توانیم فرابگیریم و برای همیشه در دلهایمان به آن اتکا کنیم، اتکا به خداوند است.

وی گفت:آن چیزی که انسان‌ها را در لحظات سخت و نشاط می‌تواند بر مدار اعتدال نگاه دارد امید به خدا، فردا و آینده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اظهار داشت: حادثه بزرگ دیگر این ماه انتخابات است که امیدواریم بتوانیم به لطف خدای بزرگ به این مسئولیت و وظیفه خود عمل کنیم.

سید‌حسن خمینی در پایان اظهار داشت: امیدوارم امید به خدا در دلهای ما نهادینه شود و خداوند هر کسی را که به این امید خیانت می‌کند، ناامید کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز