خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین کارخانه کاغذسازی کشور آتش گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۷

چكیده:«کارخانه کاغذسازی پارس که در هفت تپه از نواحی شوش دانیال واقع است عصر دیروز دچار حریق شد/ این آتش سوزی از ۱۶ عصر دیروز آغاز شد و تا ساعت ساعت ۲ بامداد امروز ادامه یافت/این حادثه تلفات جانی در بر نداشت».

فرماندار شوش گفت: به دنبال آتش سوزی در بزرگ‌ترین کارخانه کاغذسازی کشور که در شوش واقع شده است، چهار تن باگاس (تفاله نیشکر) در آتش سوخت.
این آتش سوزی که از ساعت ۱۶ عصر دیروز رخ داد سرانجام در ساعت ۲ بامداد امروز مهار شد.
به گفته علیرضا سعیدنیا فرماندار شوش این حادثه تلفات جانی در بر نداشته و هیچ یک از پرسنل آتش نشانی نیز مصدوم نشده‌اند.
فرماندار شوش تصریح کرد: تیم بحران شهرستان تشکیل شده و هم‌اکنون نیز در محل آتش سوزی حاضر هستند.
وی ادامه داد: همه نیروهای آتش نشان از شهرهای شوش، شوش‌تر، شاوور و حر به محل حادثه اعزام شده‌اند و در حال اطفای حریق هستند.
سعیدنیا با اشاره به خسارت مالی به این کارخانه بیان کرد: آتش‌سوزی تاکنون سه تا چهار تن باگاس (تفاله نیشکر) را سوزانده و به انبار این کارخانه خسارت وارد کرده است.
گفته می‌شود وزش باد شدید عصر روز گذشته باعث آتش گرفتن تفاله‌های نیشکر شد چرا که همواره باید روی آن‌ها به مانند آب‌پاش آب ریخته شود که عدم آبپاشی به موقع باعث آتش ‌سوزی این انبار شده است.
بر اثر این آتش‌ سوزی مقدار بسیار زیادی از این انبار در آتش سوخته است، به حدی که تا آمدن فصل درو نیشکر که آبان خواهد بود، احتمالا این شرکت با کمبود تفاله نیشکر مواجه می‌شود.
تفاله نیشکر حدود ۲ و نیم درصد الکل و حدود ۲ درصد هم شکر دارد که این دو باعث می‌شود که بر میزان التهاب آتش افزوده شود، از این رو مدام خصوصا تابستان‌ها باید بر تفاله‌ها آب پاشیده شود؛ اما نکته جالب اینکه سال گذشته روی باگاس مایع پخت خمیر کاغذ ریخته شده که باعث خشکی و اشتعال بیشتر شده است.
گفته می‌شود کارخانه کاغذسازی پارس که در هفت تپه از نواحی شوش دانیال واقع است، بزرگ‌ترین کارخانه کاغذسازی کشور محسوب می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز