خبرگزاری کار ایران

به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر؛

چهارمین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک تبریز برگزار می­شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۹

این مسابقات با هدف فراهم کردن محیط علمی و رقابتی در راستای بروز خلاقیت های دانشجویان و پیشرفت علم رباتیک، تشویق و حمایت از دستاوردهای شرکت کنندگان، گسترش علم و فناوری،ایجاد شور و نشاط و تحریک علمی، ایجاد زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار می شود.

ایلنا- تبریز: چهارمین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک 21 و 22 شهریورماه سالجاری به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار می شود.

دبیر اجرایی و مجری طرح­های آموزشی خانه کارگر تبریز هدف از برگزاری این مسابقات را فراهم کردن محیط علمی و رقابتی در راستای بروز خلاقیت های دانشجویان و پیشرفت علم رباتیک، تشویق و حمایت از دستاوردهای شرکت کنندگان، گسترش علم و فناوری،ایجاد شور و نشاط و تحریک علمی، ایجاد زمینه ارتباط صنعت و دانشگاهعنوان کرد و گفت: دانش و فناوری رباتیک با هدف راحتی انسان و صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت، افزایش بهره وری به وجود آمده است و به عنوان یکی از دستاوردها و علوم جدید دانش بشری به شمار می رود.

حاج کریم صادق زاده با تاکید بر اینکه علم و دانش و تحقیق و پژوهش یکی از اصلی‌ترین عامل پیشرفت کشور بوده که همگی باید برای توسعه آن تلاش کنیم گفت: امیدواریم این دوره از مسابقات محیطی مناسب جهت ارایه و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه‌های علم رباتیک برای شرکت کنندگان و وسیله ای برای خلاقیت‌ها و تبدیل اندیشه‌ها به نوآوری‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه رباتیک‌هایی که امروز با همت جوانان عزیز به نمایش گذاشته شده امیدواریم در آینده نزدیک تبدیل به فراورده‌های صنعتی شده و باعث توسعه و پیشرفت کشور شود گفت: برخی افراد از توسعه علم رباتیک به دلیل کاهش بازار کار برای نیروی انسانی نگرانند در حالی که ربات می‌تواند کمک حال کارگران در انجام کارهای سنگین باشد.

صادقزاده با بیان اینکه در کشور نیاز فزاینده‌ای برای استفاده از ربات‌ها در عرصه‌های مختلف صنعتی، نظامی، پزشکی، اجتماعی وجود دارد و کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، اغلب از لحاظ توسعه این دانش و نیز توسعه صنعتی در شرایط بسیار مناسبی قرار گرفته اندگفت:از این رو خانه کارگر تبریز به منظور معرفی هرچه بیشتر این علم و علاقمند کردن هرچه بیشتر دانشجویان فعال این علم و همچنین داشتن تجربه موفق در دوره های قبل با مشارکت و همکاری 20 مرکز دولتی و خصوصی برگزاری چهارمین دوره این مسابقات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته های تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه و ربات­های آتش نشان، مین یاب خودکار و برای اولین بار در سطح کشور مسیریاب نوین (رالی سرعت) برگزار خواهد شد گفت: ثبت نام این مسابقات از 15خرداد ماه آغاز خواهد شد که علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات تا 15 تیرماه سالجاری فرصت دارند با مراجعه به سایت http://whrobocup.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

به گفته وی علاقمندان همچنین می توانند از طریق پست الکترونیکی whrobocup@gmail.com نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارایه داده و همچنین از طریق آدرس تبریز – بلوار منجم- خیابان قالیچیلر-مرکز آموزش خانه کارگر تبریز تلفن 39-2842238 داخلی 4 و شماره 09389618767 با دبیرخانه این مسابقات تماس حاصل فرمایند.

لازم به ذکر است در سومین دوره این مسابقات که با تحسین اساتید دانشگاهی و کارشناسان این رشته همراه بود در بخش تعقیب خط ویژه 20 تیمو در بخش تعقیب خط ساده 90 تیم و در بخش آتش نشان 10 تیم حضور داشتنند که در پایان به تیم­های برتر جوایز ارزنده ای تعلق گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز