خبرگزاری کار ایران

مقدسی در گفت‌وگو با ایلنا:

اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر تنها با نظارت سازمان محیط زیست مجاز است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۳۹

وزارت نفت فقط مجاز به اکتشاف نفت در بلوک گرمسار در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده در منطقه حفاظت شده کویر براساس ملاحظات زیست محیطی مشخص شده است.

ایلنا: مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت برای اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر باید عملیات اکتشاف فقط در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده و براساس شرایطی که سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کرده است، انجام شود.

ناصر مقدسی در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر فقط با رعایت ملاحظات زیست محیطی قابل انجام است.

وی ادامه داد: وزارت نفت فقط مجاز به اکتشاف نفت در بلوک گرمسار در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده در منطقه حفاظت شده کویر براساس ملاحظات زیست محیطی مشخص شده است.

وی تاکید کرد: مدت زمان عملیات حفاری از زمان شروع حداکثر یک سال و پس از پایان عملیات اکتشاف محوطه تخلیه و پاکسازی می شود.

مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه محل حفاری باید به ابعاد 120* 150 متر تسطیح و فنس کشی شود، گفت: حتی الامکان از مسیر حاده های منطقه و راه های موجود باید استفاده شود.

ناصر مقدسی تاکید کرد: در اجرای عملیات اکتشاف تمامی عملیات حفاری و دفع پسابها براساس دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست راهبری و اجرا می شوند و در همین راستا برنامه مدیریت پسماند در بلوک گرمسار نیز اجرایی می شود.

مقدسی یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، دولت برای اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر باید عملیات اکتشاف فقط در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده و براساس شرایطی که سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کرده است، انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز