خبرگزاری کار ایران

با تاخیر دو ماهه در پرداخت مابه‌التفاوت صورت می‌گیرد:

تنزل درصد افزایش سالیانه مستمری بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۱

چكیده: «مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان نیز بلندگوی تبلیغاتی مدیران سازمان شده‌اند و حتی از خود سؤال نمی‌کنند اگر روزی موکلان ایشان مسئولین کانون را مورد خطاب قرار دهند چه پاسخ قانع کننده ای دارند؟»

 یك فعال صنفی جامعه كارگران بازنشسته در استان یزد معتقد است تأخیر در پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی، درصد افزایش سالانه را تنزل می‌دهد.

«محمد قاسم رضایی» دبیر کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان یزد با بیان این مطلب به ایلنا گفت: خسارت ناشی از تأخیر پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان کمتر از نقض مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی در ارتباط با مستمری بازنشستگان نیست و صرف‌نظر از اینکه هر ساله قسمتی از تورم سال قبل در افزایش مستمری‌ها پیشی گرفته است، تأخیر سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مستمری‌ها باعث می‌شود تورم 4 الی 5 ماهه اول سال نیز به عنوان تورم پنهان در قدرت خرید بازنشستگان تأثیرگذار باشد و در این صورت هیچ‌گاه بازنشستگان به مستمری واقعی و پیش بینی شده دست نخواهند یافت.

این فعال صنفی جامعه بازنشستگان افزود: سازمان تأمین اجتماعی به طور مرتب آمار و ارقام پرداختی به بازنشستگان را اعلام می‌کند و مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان نیز بلندگوی تبلیغاتی مدیران سازمان شده‌اند و حتی از خود سؤال نمی‌کنند اگر روزی موکلان ایشان مسئولین کانون را مورد خطاب قرار دهند چه پاسخ قانع کننده ای دارند؟

رضایی خطاب به مسئولین سازمان گفت: اگر بدون در نظر گرفتن بودجه اقدام به افزایش مستمری می‌کنید، جای بسی تأسف و جای این سؤال باقی است که چرا ماده 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی رعایت نمی‌شود؟ و در صورتی که افزایش‌ها با مدیریت کامل بودجه صورت می‌گیرد، چرا خسارت ناشی از تأخیر چند ماهه و پرداخت اقساطی مستمری‌ها به ذی‌نفعان پرداخت نمی‌شود؟

دبیر کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان یزد در ادامه به منابع و اموال سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم منابع سازمان تأمین اجتماعی کنترل شده و در اختیار مسئولین سازمان است، چرا که در سال گذشته بارها و به مناسبت‌های مختلف اعلام کردند منابع افزایش حقوق بازنشستگان ذخیره سازی شده و هیچ مشکلی برای افزایش و پرداخت آن از اول سال 92 ندارند.

رضایی گفت: ادای دین و حق مردم سیاسی نیست و هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد و کسانی که پرداخت مستمری بازنشستگان که نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود، شایبه تبلیغاتی انتخابات پیش رو می‌دانند، و این موضوع را بهانه کرده‌اند، دانسته یا ندانسته به دلسردی قشر عظیمی از جامعه دامن خواهند زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز