خبرگزاری کار ایران

مصدوم نمی‌شدم، بیشتر گل می‌زدم

رافخایی: مجیدی و کریمی الگوهای من بودند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۹۷

سایر بازیکنان هم از جمله یعقوب کریمی هم در گلزنی خیلی خوب کار کردند با این حال با لطف خدا و حمایت مردم توانستم عنوان آقای گلی را به دست بیاوریم

آقای گل فوتبال کشورمان در لیگ برتر فصل گذشته  اعتقاد دارد اگر در هفته‌های پایانی لیگ مصدوم نمی‌شد چه بسا گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساند

جلال رافخایی در گفت وگو با ایلنا در همین ارتباط توضیحاتی داد که در ذیل می خوانید:

با 19 گل آقای‌گل لیگ شدی؛ درحالی‌که مهاجمانی مانند انصاری‌فرد، برهانی و سید صالحی رقیبانت بودند.

بله، سایر بازیکنان هم از جمله یعقوب کریمی هم در گلزنی خیلی خوب کار کردند با این حال با لطف خدا و حمایت مردم توانستم عنوان آقای گلی را به دست بیاوریم.

در کنار تمامی این موقعیت‌ها تلاش‌ها و توانایی‌های خودت هم بسیار نقش داشت؟

درست است من هم تلاش کردم و زحمت کشیدم تا آقای گل شوم، اما عنایت خداوند هم بود تا به این عنوان دست یابم به خصوص این که در هفته‌های پایانی لیگ برتر مصدوم بودم و وضعیت جسمانی مناسبی نداشتم.

تو آقای گلی به تیم ملی دعوت نشدی و مهاجمانی دعوت شدند که خیلی کمتر از تو گل زدند؟

این نظر سرمربی تیم ملی است و من هم به آن احترام میگذارم امیدوارم تیم ملی در مسیر پیش رو موفق باشد.

ناراحت نیستی به تیم ملی دعوت نشدی؟

حالا به هر دلیلی دعوت نشدم، من که نباید خودم را برای این موضوع اذیت کنم. من دعوت نشدم در عوض بازیکنان دیگری در تیم ملی هستند و کمک می‌کنند. نباید در این موقعیت حساس با حرف‌هایم برای تیم ملی مشکل ایجاد کنم و فریاد بزنم چرا من یا آقای دیگری در تیم نیستیم. این راه درستی نیست. بودن من در تیم ملی مهم نیست، مهم این است تیم ملی موفق باشد.

این حرف‌ها را از ته دل می‌گویی؟

خدا شاهد است این عین واقعیت است، مهمتر از همه تیم ملی است تا انشاءالله تیم ملی به جام‌جهانی برود. مطمئنم اگر تیم ملی به جام‌جهانی برود به نفع همه ما خواهد بود، از خود من گرفته تا خبرنگاران ورزشی.

با این حال بازیکنی که حقش است به تیم ملی دعوت شود باید به اردو فراخوانده شود این را نمی‌توان کتمان کرد؟

درست است؛ ولی به نظر من هم اینکه بازیکن بعد از آن که به اردو دعوت نشد حرفه‌ای رفتار کند و دوباره بدون هیچ مشکلی کارش را در تیم باشگاهی ادامه دهد، مطمئناً به تیم ملی دعوت خواهد شد. خود من اگر مصدوم نمی‌شدم این احتمال وجود داشت به تیم ملی دعوت شوم.

الان تمرینات را پیگیری می‌کنی؟

نه مشغول استراحت پایان فصل هستم تا برای فصل آینده آماده شوم.

پیشنهادهایی از سوی تیم‌های لیگ برتر داری؟

بله، خدا را شکر پیشنهاد دارم؛ تصمیم گرفتم اول با مسئولان ملوان صحبت کنم. دوست دارم در ملوان بمانم. اینجا راحت هستم، انزلی شهر خودم است ضمن اینکه مدیریت ملوان در سخت‌ترین وضع از من حمایت کرد و من مدیون‌شان هستم.

یعنی می‌خواهی در ملوان بمانی؟ آن هم در حالیکه هدایتی از مالکیت ملوان انصراف داد؟

هدایتی در مصاحبه خود گفته 25 درصد هزینه‌های فصل بعد ملوان را هم پرداخت می‌کنند. درودگر هم با قاطعیت گفت در ملوان می‌ماند. البته برای هر تصمیمی که بخواهم بگیرم یکسری دوستانی دارم که از آنها مشورت می‌گیرم و اگر خدایی نکرده بخواهم از ملوان هم بروم باز هم نظر آنها را جویا خواهم شد.

وضع خودت چه می‌شود؟

باید بنشینم رو در رو با مدیرعامل باشگاه صحبت کنیم تا اهداف و سیاست‌های ملوان برای فصل آینده مشخص شود؛ در طول هفته جاری با مدیرعامل باشگاه ملوان صحبت خواهم کرد.

بسیاری از بازیکنان فوتبال برای پیشرفت به تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌پیوندند تو تصمیم نداری با یکی از این دو تیم قرارداد ببندی؟

به نظرم در هر تیمی که باشی می‌توانی پیشرفت کنی. این نظر شخصی من است اما در دو تیم استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان موقعیتی را فراهم می‌کنند که شما با حداقل 50 درصد از توانایی‌هایت در چشم هستی. خدا را شکر من بدون اینکه به این دو تیم بروم، هم به تیم ملی دعوت شدم و هم در کارم موفق بودم.

در یک مصاحبه گفته بودی 3 پیشنهاد خارجی داری آیا این پیشنهادها از تیم‌های اروپایی است؟

نه آسیایی هستند.

در اواخر فصل اگر مصدوم نمی‌شدی می‌توانستی عملکرد بهتری داشته باشی و حتی تعداد گل‌هایت را افزایش دهی، این‌طور فکر نمی‌کنی؟

مصدومیت در حالی گریبانگیرم شد که وضعیت خیلی خوبی داشتم و وضعیتم ایده‌آل بود. خودم هم نفهمیدم چه شد که مصدوم شدم. قسمت من هم این بود در چند بازی نباشیم تا تعداد گل‌هایم را افزایش دهم. انگیزه‌ام هم زیاد بود اما متأسفانه نشد.

انشاءالله با این روحیه می‌توانی در صورتی که تیم ملی به جام‌جهانی صعود کرد، به اردوی تیم ملی هم دعوت شوی.

اگر دعوت شوم و انشاءالله تیم ملی هم به جام‌جهانی صعود کرد با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستم. نباید فراموش کرد جام جهانی ویترین فوتبال است و هر بازیکنی آرزو دارد حضور در چنین رقابت‌هایی را تجربه کند.

در سال‌های گذشته به جز رضا عنایتی کسی نتوانسته‌ عنوان آقای گلی خود را در فصل بعد تکرار کند. این‌طور نیست؟

به هر حال این واقعیت است. باید یک انتخاب خوب برای تیم آینده داشته باشم؛ اینکه بازیکنان کناری‌ام چه کسانی هستند؟ فضای آن تیم چگونه است را باید به دقت آنالیز کنم. خوشبختانه من در فوتبال برای هر تصمیمی که می‌خواهم بگیرم چند دوست دارم که از آنها مشورت می‌گیرم.

به حضور در تیم‌های اروپایی فکر می کنی؟

بخش اعظم فوتبال به شانس بستگی دارد در موقعیت فعلی رفتن به فوتبال اروپا سخت است اما با این حال من تلاش می‌کنم تا به این هدف بزرگ برسم.

کدام بازیکنان را به عنوان الگوی خود انتخاب کردی؟

من از بچگی الگویم فرهاد مجیدی بود. همیشه فوتبالش را دنبال می‌کردم، البته علی کریمی هم الگو خوبی است. این دو بازیکن فوتبالیست‌های بزرگی هستند و همیشه در اوج قرار دارند و کمتر دچار نوسان می‌شوند.

با این دو نفر ارتباطی هم داشتی؟

با فرهاد مجیدی هیچ‌وقت ارتباطی نداشتم و برخوردهایم فقط داخل زمین بوده، ولی با علی کریمی در اردوی تیم ملی ارتباط داشتم و حتی در یک بازی ملی در کنارش بازی کردم ولی در کل خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز