خبرگزاری کار ایران

با امضای طوماری خطاب به وزیر كار:

۳ هزار کارگر قزوینی خواهان دستمزد واقعی شدند

asdasd

در طول مدت زمان اجرای این قانون با اعمال ۴ و سپس ۵ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر روی کلیه کالاهای مصرفی، عملا حدود ۵ درصد از دستمزد روزانه زیر خط فقر ما کارگران به خزانه دولت سرازیر شده است.

۳ هزار نفر از کارگران استان قزوین با امضای طوماری، خواهان افزایش حداقل دستمزد‌ها بر اساس تورم واقعی و متناسب برای تامین شرافتمندانه سبد هزینه یک خانوار چهار نفره شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در نامه ضمیمه این طورمار که خطاب به وزیر کار تنظیم شده، آمده است: از یک سال و نیم پیش با آغاز فاز اول طرح قطع یارانه‌ها، اقلام و کالاهای اساسی زندگی چندین برابر افزایش قیمت یافته است و این در حالی است که حتی در طول این مدت میانگین دستمزد کارگران حتی نسبت به سال‌های قبل از اجرای فاز اول قطع یارانه‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

کارگران در این نامه با انتقاد از قانون مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کرده‌اند: در طول مدت زمان اجرای این قانون با اعمال ۴ و سپس ۵ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر روی کلیه کالاهای مصرفی، عملا حدود ۵ درصد از دستمزد روزانه زیر خط فقر ما کارگران به خزانه دولت سرازیر شده است.

کارگران با ذکر اینکه «عدم پرداخت به موقع دستمزد زیر خط فقر کارگران بیداد می‌کند» آورده‌اند: توام با چنین وضعیت اسفبار و غیرقابل تحملی در مورد دستمزد‌ها، اصلاحیه‌ای بسیار ضد کارگری بر روی قانون کار که امنیت شغلی و معیشت کارگران را نشانه رفته است تهیه شده و قرار است بزودی به مجلس ارائه شود و مبنای میانگین حقوق دوسال آخر کارگران برای تعیین حقوق بازنشستگی به میانگین حقوق ۵ سال آخر آنان تغییر پیدا کرده و باعث افت شدید حقوق بازنشستگان خواهد شد.

در ادامه این نامه آمده است: بیمه میلیون‌ها کارگر ساختمانی علی‌رغم ثبت نام و تحمل هزینه، هنوز به سرانجامی نرسیده است و شرکت‌های پیمانکاری همچنان مشغول چپاول دسترنج کارگران هستند و ناامنی شغلی، اخراج کارگران و تعطیلی کارخانه‌ها در بد‌ترین وضعیت نسبت به سال‌های پیش قرار دارد.

بدون تردید نه تنها ما کارگران بلکه هیچ انسان شریف و منصفی چنین شرایطی را بر میلیون‌ها کارگر و خانواده‌های آنان بر نمی‌تابد. لذا ما کارگران امضاء کننده این طومار به عنوان اقداماتی بسیار مبرم و عاجل برای پایان دادن به وضعیت مشقت بار موجود، مصرانه خواهان افزایش حداقل دستمزد‌ها بر اساس تورم واقعا موجود و تامین شرافتمندانه سبد هزینه یک خانوار چهار نفره با دخالت نماینده‌های منتخب مجامع عمومی کارگران کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و خدماتی هستیم.

بنا به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بیش از ۳ هزار کارگر از واحدهای تولیدی همچون فرش پارس، هفت الماس، قفل کار، ایساکو، سلیکات، نشاسته البرز، بسته بندی البرز، پرسیلندر، نیروی محرکه، فرنخ، مه نخ، نازنخ، بازنشسته‌های ایران ریسه، اسوه ایران، نخ الوند، کالی شویی، رامو، ایران چوب، نخ البرز، گاز کنترل، تک تاز موتور، بافنندگان قزوینی، دارو شیشه، مهرام و کارتن پارس و... این طومار را امضا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز