خبرگزاری کار ایران

اعتصاب كاركنان بخش دولتی یونان

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۳

چکیده: «این آخرین مجموعه از اعتصاب‌ها در مخالفت با تدابیر ریاضت اقتصادی از زمانی است كه یونان در سال ٢٠١٠ میلادی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در ارتباط با بودجه و هزینه‌ها این كشور در پیش گرفته است.»

كاركنان بخش دولتی یونان امروز – سه‌شنبه – دست از كار می‌كشند تا به تصمیم دولت مبنی بر ممنوع كردن اعتصاب معلمان دبیرستان، تعطیل كردن مدارس و به حداقل رساندن كاركنان بیمارستان‌ها اعتراض كنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت «آنتونیوس ساماراس» نخست‌وزیر یونان تهدید كرده است كه چنانچه معلمان برنامه خود برای اعتصاب روز جمعه كه باعث ایجاد اختلال در آزمون ورودی دانشگاه‌ها می‌شود را عملی كنند، آنها را بازداشت و اخراج می‌كند.

این آخرین مجموعه از اعتصاب‌ها در مخالفت با تدابیر ریاضت اقتصادی از زمانی است كه یونان در سال ٢٠١٠ میلادی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در ارتباط با بودجه و هزینه‌های این كشور در پیش گرفته است.

وام‌دهندگان بین‌المللی اعطای باقی‌مانده کمک‌های هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورویی خود را مشروط به اجرای این طرح‌های ریاضتی کرده‌اند.

افزایش میزان بیکاری در یونان نیز عرصه را بر شهروندانی که از شرایط نابسامان اقتصادی رنج می‌برند، تنگ‌تر کرده است.
میزان بیکاری در یونان در حال حاضر ۲۷ درصد است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز