خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

ضررها را بر سر سفره های مردم نیاوریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۱۸

علیرغم تاکید و بیان صریح رهبری مبنی بر حضور سلایق مختلف در انتخابات باز هم شاهد کج‌خلقی‌هایی بوده‌ایم که شاید همین کج خلقی‌ها است که باعث می‌شود آقایان خاتمی و هاشمی و یا حتی ناطق‌نوری از انتخابات کناره‌گیری کنند.

محمد شریعتمداری پس از ثبت نام در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در نشست خبری با بیان این که تا آخرین لحظه صبر کردم تا افراد کاندید شده از اصلاحات مشخص شوند و در نهایت پا به این عرصه گذاشتم، افزود: حتی در آخرین لحظه اگر آقای هاشمی یا خاتمی بیایند به نفع ایشان کنار خواهم رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ضمن انتقاد از بداخلاقی‌های انجام شده در این روزها تاکید کرد:‌ متاسفانه علیرغم تاکید و بیان صریح رهبری مبنی بر حضور سلایق مختلف در انتخابات باز هم شاهد کج خلقی‌هایی بوده‌ایم که شاید همین کج خلقی‌ها است که باعث می‌شود آقایان خاتمی و هاشمی و یا حتی ناطق نوری از انتخابات کناره گیری کنند.

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات ادامه داد: تعدد كاندیداها در انتخابات که اکثرا کاردان و مجرب هستند در کنار نبود بزرگان کشور در عرصه انتخابات، می‌تواند به علت بداخلاقی ها و تک جناحی نگاه کردن به انتخابات باشد.

شریعتمداری از بین بردن فقر و دروغ، ریاکاری و دین ستیزی که را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد و گفت: باید زخم های ایجاد شده برپیکر سیاست و اقتصاد را با ایجاد همدلی التیام بخشیم.

شریعتمداری ادامه داد: اگر نمی توان نفت را بر سر سفرها رساند لااقل ضررها را بر سر سفرهای مردم نیاوریم.

وزیر بازرگان دولت اصلاحات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارن مبنی بر سابقه و تجارب اجرایی خود افزود:‌در سال 63 در دولت آقای موسوی در دفتر انقلاب کار سیاسی و فرهنگی داشته ام و مسئول نگارش قانون اطلاعات ضد جاسوسی بوده ام و بعد از آن در حوزه های اقتصادی فعالیت خود را ادامه دادم.

وی درباره آزادی زندانیان و رفع حصر موسوی و كروبی گفت: رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه محسوب می‌شود و من سعی می‌کنم با مشورت با مقام رهبری و رایزنی در قوه قضاییه تلاش خود را برای آزادی افراد جهت ایجاد رفاه و همدلی در بین مردم ایران به کار گیرم.

شریعتمداری درباره برنامه های اقتصاد مورد نظر خود اظهار کرد: کاهش مداخله دولت در عرصه اقتصاد و کمک به خصوصی سازی از مهم ترین برنامه های من خواهد بود چراکه مساحت آزادی در یک کشور برابر با مساحت خصوصی سازی است.

وی همچنین تقویت نظام تامین اجتماعی، اخذ مالیات و ایجاد درآمد درست برای دولت را از دیگر اهداف خود عنوان کرد.

وی مهم ترین بیماری اقتصاد کشور را تک محصولی بودن اقتصاد دانست و گفت: تلاش برای متنوع سازی اقتصاد و سپرده گذاری منابع نفت و همچنین جلوگیری از خرج درآمدهای نفتی و ایجاد توازن و جلوگیری از خرج بودجه عمومی از مهم ترین درمان ها برای بیماری اقتصاد است.

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات در رابطه با زمینه های رفع مشکل بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: باید دو دید متمایز نسبت به بیکاری داشته باشیم که در گام اول افرادی باید در نظر گرفته شوند که شغل خود را از دست داده اند لذا موظف هستیم با استفاده از شرایطی مناسب منابعی را برای جبران خسارت های ناشی از بیکار شدن در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در رابطه با افرادی که شغلی ندارند نیز می توان با ایجاد بسترهای مناسب در تولید و سرمایه گذاری در کشور اشتغال زایی کرد.

شریعتمداری در رابطه با رفتارهای افراطی و تفریطی جناح های سیاسی در زمان انتخابات تاکید کرد: رفتارهای افراطی و تفریط که مورد قبول مردم نیست باعث می شود مردم زیان آن را احساس کنند لذا الان بهترین زمان برای حرف زدن از اعتدال و همدلی در کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز