خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نشست خبری:

امروز حرمت شهروندان و برخی مسئولین هتك می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۵

در قانون اساسی اگر چه هتک حرمت محرومین و زندانیان در کشور ممنوع است اما نه تنها این مساله رعایت نمی‌شود بلکه هیچ حرمتی نیز برای شهروندان و برخی مسئولین کشور وجود ندارد و هرکس هر گونه که می‌خواهد هتک حرمت می‌کند.

شهردار تهران گفت: در قانون اساسی اگر چه هتک حرمت محرومین و زندانیان در کشور ممنوع است اما نه تنها این مساله رعایت نمی‌شود بلکه هیچ حرمتی نیز برای شهروندان و برخی مسئولین کشور وجود ندارد و هرکس هر گونه که می‌خواهد هتک حرمت می‌کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در انتخابات طی نشست خبری در پاسخ به این سوال که شما پیش از این خلبان، شهردار و نظامی بودید به چه دلیل فکر کردید می‌توانید در ریاست جمهوری انجام وظیفه کنید، تاکید کرد: من هر چه بوده و هستم خود را خدمتگزار ملت می دانم و بیش از هر چیز دوست دارم نام این خدمت گزار برایم باقی بماند تفاوتی نمی کند کجا باشم.

 وی در خصوص وعده های کاندیداها اظهار داشت: همه ما امیدمان اول به خدا و بعد به کمک مردم است که وعده می دهیم. من پیش از 30 سال وظیفه خدمتگزاری به کشورم را داشته ام و کارنامه ام این مساله را نشان می دهد.

 قالیباف ادامه داد: نزدیک به 6 سال گذشته برنامه مدونی را با همراهی 250 کارشناس زبده کشور تنظیم کردم و این برنامه در 24 فصل آماده شده است که طی کنفرانس خبری بعدی آن را به شکل کامل توضیح خواهم داد.

 این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی اوقات دیپلماسی و سیاست خارجی اشتباه گرفته می شود سیاست خارجی همه ارکان نظام را در بر می گیرد که رهبری این سیاست های کلان را مشخص می کند و رئیس دولت در تنظیم سیاست خارجی نقش بالایی دارد و رئیس دستگاه دیپلماسی است من در بحث هسته ای تا جایی که با چارچوب عزت کشور همخوانی داشته باشد پای منافع ملی خواهم بود و معتقدم امروز نظام اسلامی ما این فرصت کلیدی را دارد که بحث هسته ای را با سرعت بهتری پیش ببرد.

 وی در پاسخ به این سوال که در صورت رد صلاحیت شورای نگهبان چه کار خواهید کرد، عنوان کرد: من بر این باورم که قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و همه مسئولین بیش از هر کس باید به آن وفادار باشند.

 قالیباف با تاکید براین که قانون اساسی شورای نگهبان را مرجع تشخیص احراز صلاحیت نامزدها می داند و من نیز تابع نظر آنها هستم ،گفت: من جزو کسانی نیستم که اگر توفیق خدمت به مردم را داشته باشم بگویم قانون نقص دارد بلکه براجرای کامل اساسی از روز اول اهتمام خواهم داشت به ویژه بخش مربوط به حقوق ملت که قسمت قابل توجهی از آن تاکنون نادیده گرفته شده است.

 وی افزود:‌من مصمم هستم که میثاق ملی كه قانون اساسی است را از روز اول اجرا کنم و آن را تنها برای سال اخر خدمتم نگذارم و بعد هم بگویم قانون اساسی ظرفیت اجرا ندارد چنین چیزی در مشی من نیست.

 در ادامه خبرنگاری از قالیباف پرسید تا کنون دست اندازی هایی زیادی به بیت المال شده است آیا شما با مقامات قضایی در این خصوص همکاری خواهید کرد که وی پاسخ داد:‌اگر مسئولیت پیدا کنم و خواست ملت هم این باشد حتما با قوه قضاییه در مبارزه با فساد، تبعیض و برخورد با کسانی که به بیت المال دست اندازی می کنند همکاری خواهم داشت.

 وی در واکنش به اظهارات خبرنگاری که وی را مرد پروژه های ناتمام می نامید، گفت: من مرد پروژه های ناتمام نیستم و هیچ پروژه ناتمامی پس از اتمام دوره من در شهرداری وجود نخواهد داشت حتی پروژه ای که 120 روز از انجام آن عقب مانده ایم یعنی پروژه صدر امروز به سرعت در حال انجام است و قبل از این دوره شورای شهر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 قالیباف وجود جریان انحرافی در شهرداری را رد کرد و در مورد اقدامات دولت خود برای جوانان اظهار داشت: دغدغه جوانان امروز خاص استان تهران نیست و به نظر من توجه به مشکلات جوانان از نکاتی است که در آینده می تواند به رشد کشور کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز