خبرگزاری کار ایران

اکبر اعلمی:

نهادهای مدنی را تقویت می‌كنم

کد خبر : ۷۰۷۸۴

یکی از کارهای مفیدی که احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده بود شکستن توزیع قدرت در بین مجموعه ای 200 تا 300 نفری در کشور بود ولی متاسفانه رئیس جمهور به جای توزیع قدرت در بین نخبگان کشوری به سمت مرید پروری پیش رفت.

نماینده مجلس در دوره هفتم گفت:من ثمره این انقلاب بودم و با کاندیداتوری خودم به دنبال احیای منشور نوفل لوشاتو به دنبال جذب مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر اعلمی با حضور در نشست خبری در ستاد انتخاباتی شعار اصلی خود را احیای منشور نوفل لوشاتو عنوان کرد و گفت: در 34 سال گذشته همه روسای جمهوری به اتفاق بر طبل انقلابی‌گری کوبیدند اما در عمل مسیری را پیمودند که نتیجه‌اش نارضایتی مردم به ویژه نسل جوان از وضعیت موجود بوده است.

وی ادامه داد:وضع موجود را با وضع پهلوی مقایسه نمی کنم اما بیگانه شدن نسل جدید به علت محقق نشدن وعده های ماست.متاسفانه بسیاری از وعده‌هایی که به مردم داده شده بود توسط روسای جمهوری اسلامی مغفول مانده است که این باعث بی تفاوتی مردم نسبت به بسیاری مسائل می‌شود.

نماینده مجلس دوره هفتم با بیان اینکه در صورت پیروزی در انتخابات منشور نوفل لوشاتو که مجموعه بیانیه‌های امام در فرانسه به مردم بوده است اجرایی خواهم کرد، افزود: این منشور می‌تواند بسیاری از آرای خاموش و مردم بی‌میل نسبت به سرنوشت كشور را به خود جلب کند.

اعلمی احیای حقوق همه جانبه اقوام ایرانی، سامان بخشیدن به معیشت مردم و گسترش حقوق و آزادی زنان را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود:  با تقویت نهادهای مدنی، رفع سانسورها در صدا وسیما و همچنین تقویت نقش مردم در اداره کشور می‌توانیم حق حاکمیت مردم در سرنوشت خود را که بنا بر قانون اساسی از حقوق ملت است، احیا کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تقویت بنیان‌های اصلی جمهوری اسلامی و ارزش‌های دموکراسی همچنین تطبیق و اصلاح قانون اساسی در مقایسه با حقوق بشر وگسترش روابط دیپلماتیک با  آمریکا از برنامه‌های آتی من خواهد بود.

اعلمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اتحاد شما با اصلاح طلبان چگونه است، تاکید کرد: من یک اصلاح طلب واقعی هستم ولی متاسفانه جای شفافی برای اصلاح طلبان و تجمع آنان وجود ندارد لذا برخی از افراد ناشناس به اسم قیمان این حزب اعلام نامزدی کرده‌اند چرا که در 8 سال گذشته بسیاری از افراد اصلاح طلب را از دست داده‌ایم و همین امر منجر شده است که بشنویم افرادی با عنوان این جناح اعلام کاندیداتوری می‌کنند.

وی تاكید كرد: این افراد اطلاح طلب واقعی نیستند و هیچ وجه تمایزی با اصول گرایان ندارند و اگر مدعی بر رد این اتهام هستند آنان را به یک مناظره دعوت می‌کنم.

وی رد صلاحیت خود در کاندیداتوری مجلس را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: متاسفانه شورای نگهبان برخلاف قانون من را در نامزدی مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت کرده است.

اعلمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در این دوره تایید صلاحیت می‌شوید یا نه تاکید کرد: امیدوار هستم که تایید صلاحیت شوم  چرا كه مقام معظم رهبری در مشهد تاکید کرده بودند که در انتخابات ریاست جمهوری اجازه داده شود تا همه سلایق در انتخابات حاضر شوند و این را یک حق و وظیفه برای مردم عنوان کردند و باید شورای نگهبان تابع نظر رهبری عمل کند.

وی در رابطه با افراد کابینه خود تاکید کرد: یکی از کارهای مفیدی که احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده بود شکستن توزیع قدرت در بین مجموعه ای 200 تا 300 نفری در کشور بود ولی متاسفانه رئیس جمهور به جای توزیع قدرت در بین نخبگان کشوری به سمت مرید پروری پیش رفت لذا من در انتخاب اعضای کابینه مشکلی نخواهم داشت.

وی با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی مطلقا اصلاح طلب نیست، گفت: آقای هاشمی تنها ادعای اصلاحات را دارد و بیشتر به دنبال مسائل خود هستند که بعد از سال 88 گرایش ایشان به اصلاح طلبان به همین دلیل است.

وی ادامه داد: اگر وضع جامعه بد است ایشان با توجه به قدرتی که در کشور دارند در این مشکلات سهیم هستند و نمی‌توانند این امر را انکار کنند.

وی همچنین درباره کاندیداتوری هاشمی در انتخابات عنوان کرد: حضور آقای رفسنجانی باعث می‌شود که شانس رقبا در انتخابات افزایش پیدا کند که البته با توجه به اشتباهات دولت نهم و دهم می‌توان ادعا کرد که بسیاری از مردم در مقایسه با نامزدهای دولتی به سمت ایشان گرایش پیدا خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز