خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی كار اعلام كرد:

خاورمیانه دارای بالاترین میزان بیکاری جوانان در جهان

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۱

خلاصه: «در این گزارش پیش بینی شده است نرخ بیکاری در بین جوانان در منطقه خاورمیانه تا سال 2018 از سی درصد فراتر رود.»

گزارش اخیر سازمان بین المللی کار نشان داد سال گذشته بالاترین نرخ بیکاری در بین جوانان در سطح جهان در منطقه خاورمیانه به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، در این گزارش پیش بینی شده است نرخ بیکاری در بین جوانان در منطقه خاورمیانه تا سال 2018 از سی درصد فراتر رود.
گزارشگر بی بی سی عربی در این باره گزارش داد: جدیدترین گزارش سازمان بین المللی کار نشان داد صف بیکاران به ویژه بیکاران جوان در بسیاری از کشورهای جهان نشانه ای از کوچکتر شدن با خود ندارد. این گزارش نشان داد شمار بیکاران جوان که سن آنها کمتر از بیست و پنج سال است در سراسر جهان به هفتاد و سه میلیون نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش، منطقه خاورمیانه در صدر فهرست مناطقی قرار دارد که در آن جوانان برای یافتن شغل با مشکل مواجه هستند. نرخ بیکاری جوانان در این منطقه بیش از بیست و هشت درصد است. پس از آن نیز منطقه شمال آفریقا با نرخ بیکاری حدود بیست و چهار درصد در بین جوانان قرار دارد که دو برابر نرخ جهانی (دوازده و هشت دهم درصد) است.
در این گزارش هشدار داده شده است که ادامه یافتن نرخ بالای بیکاری در بین جوانان عرب احتمالا پیامدهای منفی بر نسل های آینده در دهه های بعدی خواهد گذاشت به ویژه آن که انتظارات جوانان از تحولات در منطقه افزایش یافته است.
سارا ایلدر کارشناس اقتصادی در سازمان بین المللی کار گفت: «جوانان در منطقه خاورمیانه برای دستیابی به فرصت شغلی با مشکلات زیادی مواجه هستند. آنها مدتهاست که به چنین وضعی عادت کرده اند ولی مسئله جدید این است که تحولات مرتبط با بهار عربی موجب افزایش سطح انتظارات جوانان برای بهبود وضع شد اما به رغم تلاش دولت ها، این انتظارات برآورده نشده است».
گزارش سازمان بین المللی کار نشان داد میزان اشتغال در بخش های غیر رسمی که تابع قوانین کار نیستند و فاقد بیمه اجتماعی هستند افزایش یافته است و فرصت های شغلی موقت با درآمد اندک نیز بیشتر دیده می شود. در این زمینه وجوه تشابهی بین کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته دیده می شود.
گزارشگر بی بی سی در پایان گفت: در انگلیس به رغم آن که نرخ بیکاری در سطح نسبتا پائینی است ولی میزان بیکاری در بین جوانان در دو سال اخیر به رقم بی سابقه ای افزایش یافته است و مقامات این کشور را برای تدوین راهبرد جدید برای مقابله با آن زیر فشار قرار داده است. یکی از این راهبردها متمرکز کردن سیاست های اقتصادی بر مشوق های اقتصادی و سوق دادن آن به سوی فرصت های شغلی از طریق هماهنگ کردن فعالیت سازمان های ناظر بر آموزش و تربیت جوانان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز