خبرگزاری کار ایران

نماینده كارگران این كارخانه:

كاهش تولید ایران‌خودرو دیزل بر مشكلات صنفی كارگران افزوده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۹

چكیده: «واردات مستقیم و قانونی کامیون و اتوبوس‌های چینی زمینه کاهش تولید محصولات داخلی را فراهم کرده و امنیت شغلی شش هزار کارگر در این کارخانه را به خطر انداخته است.»

یکی از نمایندگان کارگران کارخانه ایران خودرو دیزل از کاهش تولیدات این کارخانه به دلیل واردات بی رویه خودرو و به تبع افزایش مشکلات صنفی نیروی کار در این واحد تولیدی انتقاد کرد.

این فعال كارگری در كارخانه ایران خودرو دیزل كه نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه واردات خودروهای سنگین چینی آثار زیان‌باری را برای تولید کنندگان داخلی به همراه داشته است، به ایلنا گفت: واردات مستقیم و قانونی کامیون و اتوبوس‌های چینی زمینه کاهش تولید محصولات داخلی را فراهم کرده و امنیت شغلی شش هزار کارگر در این کارخانه را به خطر انداخته است.

به گفته این كارگر،  تولید انواع کامیونت، کامیون، کشنده و اتوبوس در كارخانه ایران خودرو دیزل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهش یافته است به طوری که خط تولید تعدادی از این محصولات تقریبا غیر فعال شده است.

او با اشاره به تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران گفت: با کاهش تولیدات کارخانه به سبب کمبود منابع مالی هر ماهه دستمزد کارگران با تاخیر چندین روزه به کارگران پرداخت می‌شود.

این کارگر افزود: با وجود اینکه در کارخانه ایران خودرو دیزل خط تولید و نیروی کار انواع خودروهای سنگین روز دنیا همانند اتوبوس، کامیون و... وجود دارد، اما متاسفانه سیاست گذاری‌های غلط دولت باعث شده همه این نیروها و امکاناتی كه در كارخانه وجود دارد  بلاتکلیف و غیر قابل استفاده باقی بمانند.

او تاکید کرد: كارخانه‌های تولید كننده خودروهای سنگین که هم اکنون غیر فعال‌اند در صورت دریافت سفارش کار تولیدی می توانند هر کدام زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کنند.

نماینده کارگران کارخانه ایرانخودرو دیزل در این زمینه با ذکر مثالی اضافه کرد: دولت با اجرای طرح خطوط تندرو در تهران تعداد زیادی اتوبوس از کشورچین وارد کرده و این در حالی است که چندین کارخانه ی تولید کننده اتوبوس در کشور وجود دارد که منتظر گرفتن سفارش کار هستند و در حال حاضر نیروی کار و تجهیزات آنان بلا استفاده مانده است.

او ادامه داد: علاوه بر کاهش سفارش دهندگان داخلی برای تولید، این کارخانه در حال حاضرصادراتی هم ندارد و مدیران این کارخانه سعی دارند با وارد کردن برخی محصولات وارداتی به نوعی کمبودهای مالی این کارخانه را با فروش آنها جبران کنند.

به گفته این کارگر در حال حاضر این کارخانه دو هزار وانت (پی کاپ) پیش فروش کرده است که مشکلات گمرکی و نقدینگی مانع از ورود این محصولات شده است.

این نماینده کارگران در کارخانه ایرانخودرو دیزل بر تسریع حمایت دولت از خودرو سازان تاکید کرد و گفت:حداقل کاری که دولت برای حمایت از صنایع داخلی کشوراز جمله تولید کنندگان خودرو های سنگین می تواند انجام دهد این است که بخشی از کالاهایی که به کارخانه‌های خارجی سفارش میدهد را به تولید کنند گان داخلی اختصاص دهد و به این ترتیب زمینه گسترش تولیدات داخلی و اشتغال نیروی کار را فراهم كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز